Program


David Greilsammer zongoraestje

David Greilsammer zongoraestje

A legtöbb szólóestre elég egy hangszer. Az eredeti műsorösszeállításaival rendre feltűnést keltő izraeli zongoristának kettőre lesz szüksége, ráadásul az egyiket nemcsak behangolni kell, hanem preparálni is, a tapasztalatok alapján mintegy három órán át.
 more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, March 02 2018 7:00PM


D. Scarlatti:
    d-moll szonáta, K. 213
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 14. szonáta
D. Scarlatti:
    d-moll szonáta, K. 141
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 13. szonáta
D. Scarlatti:
    E-dúr szonáta, K. 531
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 11. szonáta
D. Scarlatti:
    h-moll szonáta, K. 27
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 1. szonáta
D. Scarlatti:
    h-moll szonáta, K. 87
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 12. szonáta
D. Scarlatti:
    a-moll szonáta, K. 175
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 16. szonáta
D. Scarlatti:
    E-dúr szonáta, K. 380
Cage:
    Szonáták és interlúdiumok – 5. szonáta
D. Scarlatti:
    D-dúr szonáta, K. 492

David Greilsammer (zongora)

A legtöbb szólóestre elég egy hangszer. Az eredeti műsorösszeállításaival rendre feltűnést keltő izraeli zongoristának kettőre lesz szüksége, ráadásul az egyiket nemcsak behangolni kell, hanem preparálni is, a tapasztalatok alapján mintegy három órán át. John Cage sorozatának darabjai olyan zongorát igényelnek ugyanis, amelyhez a szerző minuciózusan rögzítette, melyik húrok közé mekkora csavart, gumit vagy más tárgyat kell tenni, és pontosan hova kell azokat helyezni. Az itáliai barokk és az 1940-es évek New York-i avantgárdjának egymás mellé állítása valójában zseniális ötlet, annyira, hogy már-már azt kérdezzük: hogyhogy ez eddig senkinek nem jutott eszébe? Mindkét szerző nagyjából azonos, kétrészes formát használ mondandójának keretéül, de ez a zenei tartalom természetesen más-más forrásokból táplálkozik. Domenico Scarlatti – aki, tegyük hozzá: a 18. század első felében legalább annyira merész újítónak számított, mint kétszáz évvel később élt kollégája – egy portugál hercegnőből lett spanyol királynénak írta – ahogy maga nevezte – „gyakorlatait”, Cage képzeletét pedig az indiai filozófia mozgatta meg. Különös találkozásnak lehetünk tehát részesei, egy rendkívüli művésszel és két lángelme remekműveivel.

Our offer


Pétery Dóra és a Trió Passacaglia – Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás különleges összeállítású és hangzású együttese – kifejezetten a Zeneakadémia Nagytermébe szerkesztette új műsorát, amelynek vezérfonala János evangéliumának a mennyet és a földet párhuzamba állító gondolata (Jn 3,12: „Ha a földiekről szóltam néktek és nem hisztek, mimódon hisztek, ha égiekről szólok néktek?”).

Suggestions


Johann Sebastian Bach három billentyűs hangszeren játszott és komponált: klavikordon, csembalón és orgonán. Ezen hangszerek között az átjárás a maga…

A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.