Orgona a központban
Virágh András Gábor és Horváth Márton Levente
A Zeneakadémia orgonája egykor és most
Liszt: Prelúdium és fúga a B-A-C-H motívumra
Koessler: Szvit hegedűre és orgonára – 1. Pastorale, 2. Elegie, 5. Fuge
Koessler: Allerseelen – elégia oboára és orgonára
Horváth Márton Levente: Libera nos a malo
SZÜNET
Kodály: Csendes mise – Introitus, Kyrie, Gloria
Koessler: f-moll mise
Virágh András Gábor: Orgonaszonáta
Horváth Márton Levente, Virágh András Gábor (orgona)
Közreműködik: Banda Ádám (hegedű), Salvi Nóra (oboa)
Szolnoki Bartók Béla Kamarakórus (művészeti vezető: Molnár Éva)
Koessler János neve legtöbbször mint Bartók és Kodály zeneakadémiai zeneszerzés-tanára szerepel a 20. századi magyar zenetörténetet bemutató könyvekben. Kevéssé ismert azonban az intézmény életében betöltött fontos szerepe, orgonatanáraként végzett jelentős munkássága, valamint az, hogy maga is komponált zeneműveket. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem két fiatal zeneszerző-orgonaművész tanára tiszteleg emlékének, kuriózumként felidézve női karra és orgonára írt, mesteri arányérzékről tanúbizonyságot tevő miséjét, valamint kamarazenei alkotásait. Az 1900-as évek Zeneakadémiájának atmoszférája tölti be majd újra a teret az arany babérlevelek alatt, felelevenítve a magyar orgonazene és egyúttal a Nagyterem nemrég újjászületett Voit-orgonájának múltját és bemutatva jelenét. Horváth Márton Levente és Virágh András Gábor partneréül két kiváló hangszeres szólista, továbbá a fennállásának ötvenedik évfordulóját ünneplő Szolnoki Bartók Béla Kamarakórus csatlakozik.