Program


Villányi Dániel zongoraestje - Fantáziák Bachtól Szkrjabinig - A fekete-fehér színei

Villányi Dániel zongoraestje - Fantáziák Bachtól Szkrjabinig - A fekete-fehér színei

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, November 05 2023 7:00PM

J. S. Bach: d-moll kromatikus fantázia és fúga, BWV 903
Mozart: d-moll fantázia, K. 397
J. S. Bach: c-moll fantázia és fúga, BWV 537
Mozart: c-moll fantázia, K. 475

SZÜNET

Brahms: Hét fantázia, op. 116
Szkrjabin: h-moll fantázia, op. 28

Villányi Dániel (zongora)

Villányi Dániel elmondhatja magáról, hogy mindkét Lisztről elnevezett zeneművészeti intézményben tanult: Budapesten Dráfi Kálmán, Kemenes András, Wagner Rita és Gulyás Márta voltak a mesterei, Weimarban pedig Szokolay Balázs és Larissa Kondrateva osztályában diplomázott, de tanult a tel-avivi Buchmann-Mehta School of Musicban is Emanuel Krasovsky mellett. Napjainkra már számos nagy sikerű szóló, nagyzenekari és kamarazenei koncertfellépést tudhat maga mögött olyan kiemelkedő komolyzenei eseményeken és helyszíneken, mint az ECHO „Rising Stars” nemzetközi koncertsorozata a Művészetek Palotájában, a németországi Chemnitz, Weimar és Berlin koncerttermei – ahol a Jénai Filharmonikus Zenekar szólistája volt –, Ausztriában Bécs és Salzburg, Svájcban pedig Genf és Zürich zenei helyszínei, valamint Brüsszelben a BOZAR színpada. Olyan neves karmesterekkel dolgozott együtt, mint Fischer Iván, Kovács János vagy Vásáry Tamás, kamarapartnerei között pedig ott találjuk Kemenes Andrást, Berkes Kálmánt és Lydia Rineckert. Solti termi bemutatkozó szólóestjén a fantázia műfaját járja körül, amely egyben izgalmas utazás is az időben a barokktól egészen a 20. század első évéig.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A Jussen fivérek nyárindító koncertjükön huszadik századi és kortárs műveket hoznak a Nagyterembe.

Johann Sebastian Bach három billentyűs hangszeren játszott és komponált: klavikordon, csembalón és orgonán. Ezen hangszerek között az átjárás a maga korában teljesen természetes volt, Bach is számos billentyűs művéhez a neutrális „Clavier” hangszermegjelölést használta.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Suggestions


Pétery Dóra és a Trió Passacaglia – Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás különleges összeállítású és hangzású együttese –…

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…

Berlioz: Fantasztikus szimfónia » 2. tétel (Bál) Részletek ifj. J. Strauss és mások műveiből

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.