Program


Trió Passacaglia: Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás - Itt és most

Trió Passacaglia: Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás - Itt és most

Psalterium Irregulare – szabálytalan zsoltároskönyv

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. december 20. péntek, 19:00

Domine ad adjuvandum – zsolozsmát kezdő rotulus a Zsigmond-kori töredékből
Dicsőült helyeken – a 148. zsoltár parafrázisa, régi magyar református ének népi változata
Lassus: Biciniumok zsoltárszövegekre
Perotinus: Alleluia Posui adiutorium, 88/89. zsoltár
Rossi: 12/13. zsoltár
J. M. C. dall’Abaco: 1. (c-moll) caprice
Rossi: 82/83. zsoltár
24. zsoltár – szefárd dallamra (Dargay Marcell átirata)
Rossi: 128/129. zsoltár
Kegyességnek és minden jóságnak… – antifóna az Öreg graduálból
Balogh Máté: Quia ipse… (a 23/24. zsoltár soraira)
Jeney Zoltán: Honnéni Elohim (50/51. zsoltár) – részlet a Halotti szertartásból
Szécsi Lőrinc: Haec est generatio... (a 23/24. zsoltár soraira)
Tornyai Péter: … nunc et semper… – meditáció 2 csellóra
Horváth Márton Levente: Mozaikok a 29. zsoltár soraira
Kegyességnek és minden jóságnak… – antifóna az Öreg graduálból
Schütz: Lobe den Herren meine Seele, SWV 39
Schütz: Ich will den Herren loben allezeit, SWV 306 (Dargay Marcell átirata)
D. Gabrieli: d-moll ricercare
Hildegard von Bingen: De patria – zsoltárantifóna a 62. zsoltárhoz
Monteverdi: Laudate dominum in sanctis eius, SV 287 (Dargay Marcell átirata)

Trió Passacaglia: Rajk Judit, Kéringer László (ének), Zétényi Tamás (cselló)

A már tíz éves fennállását ünneplő Trio Passacaglia – Rajk Judit, Kéringer László és Zétényi Tamás különleges hangzású együttese – koncepcionálisan régi és új zenékből állítja össze koncertjeit. A két énekhang és a cselló majd azonos hangterjedelemben mozgó szólamai miatt a gregorián, a díszített keleti egyszólamúság, a monódia és a középkor korai polifon egyszerű harmonizálásai műsoruk meghatározó elemei, ám mindezt az átiratokba becsempészett kortárs hangzások elszakítják a hagyományos értelemben vett historikus előadásoktól. Az általában tematikusan egymásba fűzött rövidebb darabok mellett több éve kísérleteznek nagyobb formátumú, hosszabb kortárs művekkel, így korábbi zeneakadémiai koncertjeiken elhangzott előadásukban Tornyai Péter Dixit, valamint ősbemutatóként Passacaglia della morte című, az együttesnek ajánlott kompozíciója. Mostani koncertjük hasonló koncepció mentén épül fel, Psalterium irregulare címmel egyfajta szabálytalan zsoltároskönyv, összeállítás egyszólamú zsoltárokból, a kora középkor, ismeretlen szerzők, Hildegard von Bingen, Perotinus, Monteverdi, Schütz, Salamone Rossi zsoltárénekeiből, valamint magyar szerzők az együttes számára komponált műveiből.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Ajánló


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!