Trio Catch
Itt és most
Trio Catch
több
Itt és most
Trio Catch
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. május 4. szombat, 19:00
Juon: Trio Miniaturen
Berg: Négy darab klarinétra és zongorára, op. 5
Webern: Cselló-zongora szonáta
Webern: Két darab csellóra és zongorára
Webern: Három kis darab csellóra és zongorára, op. 11
Berg: Zongoraszonáta, op. 1
SZÜNET
Zemlinsky: d-moll zongoratrió, op. 3
Pecze Boglárka (klarinét), Eva Boesch (cselló), Sun-Young Nam (zongora)
A Pecze Boglárka, Eva Boesch és Sun-Young Nam alkotta, elsősorban modern és kortárs zenére specializálódott trió – különös módon – egy kvartettről, Thomas Adès hegedűre, csellóra, zongorára és klarinétra írt Catch (1991) című darabjáról kapta a nevét. Adès e korai művében a hangszerek egy speciális „koreográfia” szerint szólalnak meg. A színpadon egy hagyományos trió játszik, a klarinétos a szó szoros és átvitt értelmében is kívül áll, egyfajta távolságtartó attitűddel kapcsolódik a zenei folyamatokhoz. S mintha valami hasonló lenne a Trio Catch Solti teremben adott koncertjének a vezérfonala is: a 20. század elejét reprezentáló műsort két trió keretezi, a közbülső művek pedig akár olyan hatást is kelthetnek a hallgatóban, mintha valaminek vagy valakinek a hiányáról, távollétéről, idegenné válásáról szeretnének szólni.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is…
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!