Program


Tóth-Vajna Zsombor  - Kamaraestek a Régi Zeneakadémián. Orfeusz utazása

Tóth-Vajna Zsombor - Kamaraestek a Régi Zeneakadémián. Orfeusz utazása

Habár Monteverdi sosem írt billentyűs hangszerre, hatása nyomon követhető szinte minden zenei műfajban, hiszen életműve nemcsak az opera műfajának megalkotása révén vált kikerülhetetlenné a következő generációk számára, hanem az általa teremtett újfajta zenei nyelvezet miatt is. A koncerten elhangzó műveken keresztül felfedezhetjük, hogyan hatott Monteverdi zenei nyelvezete a későbbi komponisták zenéjére, itáliai, francia és német mesterek alkotásaira.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. november 5. péntek, 19:00

Girolamo Frescobaldi, Dieterich Buxtehude, Franz Tunder, François Couperin és Johann Sebastian Bach művei

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)

Habár Monteverdi sosem írt billentyűs hangszerre, hatása nyomon követhető szinte minden zenei műfajban, hiszen életműve nemcsak az opera műfajának megalkotása révén vált kikerülhetetlenné a következő generációk számára, hanem az általa teremtett újfajta zenei nyelvezet miatt is. A koncerten elhangzó műveken keresztül felfedezhetjük, hogyan hatott Monteverdi zenei nyelvezete a későbbi komponisták zenéjére, itáliai, francia és német mesterek alkotásaira. Zenei utazásunk során Orfeusz lábnyomait követve jutunk el a zene Monteverdi által kijelölt céljához: megérinteni a hallgató lelkét, feléleszteni az érzelmeket, és egyenesen a szívhez szólni. A hangversenyen Tóth-Vajna Zsombor Frescobaldi, Buxtehude, Tunder, François Couperin és Johann Sebastian Bach kompozícióit egy 1521-es Hyeronimus Bononiensis kópián játssza.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

Ajánló


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!