Program


Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei

Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, October 04 2023 7:30PM

Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35

SZÜNET

Csajkovszkij: 4. (f-moll) szimfónia, op. 36

Giovanni Guzzo (hegedű)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Takács-Nagy Gábor

„Gábor, te nagyon jó karmester lehetnél – a testbeszéded nagyon világos és kifejező.” Solti György mondata meghatározó volt Takács-Nagy Gábor számára, aki közel húsz évvel ezelőtt világhírű hegedűművészként kezdett el egyre inkább érdeklődni a vezénylés iránt. Takács-Nagy a világ vezető zenei együtteseinek élén és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarát irányítva is rendszeresen bizonyítja, hogy képes kihozni a zenészekből a maximumot. Vallja, hogy egy karmesternek három dolgot kell csinálnia: a jelenlétével, tanácsaival inspirálni, a mozdulataival segíteni, és önbizalmat adni a muzsikusoknak. Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara ezúttal a 130 évvel ezelőtt elhunyt Csajkovszkij emlékének adózik a zeneszerző két egymás után keletkezett, 1878-ra befejezett művével. A hegedűverseny magánszólamát – melynek ajánlása eredetileg Auer Lipótnak szólt, ő azonban visszautasította a művet és végül Adolf Brodsky mutatta be – a magyar közönség számára is jól ismert nemzetközi hírű művész, Giovanni Guzzo szólaltatja meg.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Tornyai Péter és Zétényi Tamás több száz koncerten játszott együtt az elmúlt 15 évben, különböző, Classicus névre keresztelt formációkban. Emlékezetes volt például Das Wohltemperierte Streichquartett című vállalkozásuk, amelyben a Classicus Quartettel néhány év alatt előadták a vonósnégyes-irodalom összes reprezentatív darabját. 2023 nyara óta Kökény Eszterrel vonóstrióként működnek, és e formájukban először játszanak a Zeneakadémián.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.