Program


Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. december 7. szerda, 19:30

Schubert: 5. (B-dúr) szimfónia, D. 485
Schumann: a-moll csellóverseny, op. 129
Beethoven: 2. (D-dúr) szimfónia, op. 36

Perényi Miklós (cselló)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Takács-Nagy Gábor

„Gábor, te nagyon jó karmester lehetnél – a testbeszéded nagyon világos és kifejező.” Solti György mondata meghatározó volt Takács-Nagy Gábor számára, aki közel húsz évvel ezelőtt világhírű hegedűművészként kezdett el egyre inkább érdeklődni a vezénylés iránt. Takács-Nagy a világ vezető zenei együtteseinek élén és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarát irányítva is rendszeresen bizonyítja, hogy képes kihozni a zenészekből a maximumot. Vallja, hogy egy karmesternek három dolgot kell csinálnia: a jelenlétével, tanácsaival inspirálni, a mozdulataival segíteni, és önbizalmat adni a muzsikusoknak. Takács-Nagy Gábor és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának műsora ezúttal fél évszázadot ölel át a zenetörténetből, hiszen Beethoven 1801-ben kezdte el komponálni 2. szimfónáját, Schumann pedig 1850-ben írta meg egyetlen csellóversenyét. Utóbbi mű szólistájaként Perényi Miklós lép színpadra, aki játékával már évtizedek óta lenyűgözi a közönséget, és aki emellett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professor emeritusaként a mai napig tanítja a tehetséges növendékeket.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!