
Tabajdi Ádám, Schallinger-Foidl Artúr, Kristófi László és Kaposi Brúnó - A Zeneakadémia műhelyei-
A Doktori Iskola orgonista hallgatóinak koncertje
A Doktori Iskola orgonista hallgatóinak koncertje
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. február 3. péntek, 19:30
Sosztakovics: Ünnepi nyitány, op. 96 (Tabajdi Ádám orgonaátirata)
Mendelssohn: Variations sérieuses, op. 54 (Reitze Smith orgonaátirata)
Tabajdi Ádám (orgona)
J. S. Bach: c-moll passacaglia, BWV 582
Reger: Tizenkét darab, op. 59 – 12. Te Deum
Schallinger-Foidl Artúr (orgona)
SZÜNET
Albéniz: Spanyol szvit, op. 47 – 5. Asturias (Kristófi László orgonaátirata)
Liszt: Zarándokévek, Első év: Svájc – 6. Obermann völgye (Johannes Geffert orgonaátirata)
Kristófi László (orgona)
Duruflé: Szvit, op. 5
Kaposi Brúnó (orgona)
Hans Koessler a magyar zenetörténet-írás egyik megkerülhetetlen alakja, nevét azonban szinte kizárólag egyetlen kontextusban emlegetik: ő volt ugyanis a századforduló zenésznemzedékének, köztük Dohnányinak, Bartóknak és Kodálynak a zeneszerzéstanára. Arról viszont jóval kevesebb szó esik, hogy az orgonaművész Koesslert eredetileg orgonatanárnak és kórusvezetőnek hívták meg a Zeneakadémia 1882-ben elindított orgona szakára, ahol olyan művészek köszönhették neki képzettségüket és pályafutásukat, mint Antalffy-Zsiross Dezső, Hammerschlag János és Zalánfy Aladár. Az orgonistaképzés jelentősége azóta sem csökkent az intézményben, ahol a diákok – köztük a doktoranduszok is – 2018 óta egy kivételesen nagyszerű hangszeren, a Nagyterem nemrég újjáépített Voit-orgonáján mutathatják be a tudásukat, azon az instrumentumon, amelynek eredeti változatát éppen a Koessler-tanítvány Antalffy-Zsiross szólaltatta meg először 1907. május 15-én.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…
English language tour with a mini concert
Ezen az estén három jól ismert művész lép színpadra.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!