J. S. Bach–Reger: c-moll toccata
Schubert: 5. (B-dúr) szimfónia, D. 485 » 1. Allegro (Tabajdi Ádám orgonaátirata)
Liszt: Liebestraum No. 3 (Tabajdi Ádám orgonaátirata)
Mendelssohn: Variations sérieuses, op. 54 (Reitze Smits orgonaátirata)
SZÜNET
Messiaen: Apparition de l’église éternelle (Az örök egyház megjelenése)
Florentz: Debout sur le soleil, op. 8
Tabajdi Ádám (orgona)
A hangverseny első felében német szerzők profán műveinek orgonaátiratai csendülnek fel: Bach fiatalkori, eredetileg csembalóra írt toccatája; Schubert talán „legklasszikusabb” szimfóniájának nyitótétele; egy ismert Liszt- és egy kevésbé ismert Mendelssohn-zongoramű. Az átiratokat a 19-20. század fordulóján élt orgonista-komponista, Max Reger, illetve két kortársunk, Reitze Smits és maga Tabajdi Ádám készítették. A második félidő Jean-Louis Florentz-ről szól, aki éveken át tanulmányozta Afrikában a kopt keresztyének és az etiópok zenéjét, és e stúdiumok Duruflé modális stílusához hasonló kompozícióin is nyomot hagytak. Magyarországi bemutatóként felcsendülő opus magnuma előtt az a Messiaen-kompozíció lesz hallható, amelynek hatására Florentz egy életre elköteleződött az orgona mellett.