Tytuł


Szalai Éva - Kamaraestek a Régi Zeneakadémián

Szalai Éva - Kamaraestek a Régi Zeneakadémián

Noha a táncok a társas érintkezésnek mindig is kulcsfontosságú formái voltak, a barokk korszakban egészen sajátos, minden korábbi érdeklődést és népszerűséget messze meghaladó jelentőségre tettek szert.  więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sobota, 2 Października 2021 19:00

Rameau: e-moll szvit
Händel: d-moll szvit, HWV 428

SZÜNET

Grieg: Holberg-szvit, op. 40
Debussy: Bergamaszk szvit

Szalai Éva (zongora)

Noha a táncok a társas érintkezésnek mindig is kulcsfontosságú formái voltak, a barokk korszakban egészen sajátos, minden korábbi érdeklődést és népszerűséget messze meghaladó jelentőségre tettek szert. A változás, a felemelkedés pillanata időben ugyan nem rögzíthető pontosan, egy szimbolikus képben mégis nagyszerűen megragadható: a 17. századi udvari tánckultúra szociális szerepe akkor alakult át döntően, amikor a még csak tizenéves XIV. Lajos színpadra lépett egy balettelőadáson a fény, a tisztánlátás és az emelkedett művészetek istenének, Apollónnak aranyszínű, napsugaras jelmezében. A kiváló táncos Napkirálynak köszönhetően (aki ragadványnevét is innen nyerte) a tánc egész Európában az arisztokrata önreprezentáció és a hatalom jelképe lett, a divatos koreográfiák térbeli mozgása pedig a királyi uralomnak engedelmeskedő rend és szépség nyírott bokrait és labirintusait, kacskaringós virágágyásait és aranycirádás díszítéseit imitálta. A legnépszerűbb táncokból összefűzött szvitek minden komponista életművében jelentős helyet foglaltak el Frobergertől Johann Sebastian Bachon és a Couperineken át Rameau-ig, a kései örökösök, a 19-20. század fordulóján élt alkotók pedig atmoszférateremtő, idézetszerű, nosztalgikus művészi játékokra használták őket.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

Nasza oferta


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Proponujemy również


150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior…

A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.