Program


Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1

Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1

Sokan a barokkot tartják az orgonák aranykorának, hiszen nem csupán páratlan szépségű hangszerek készültek a XVII-XVIII. század folyamán, hanem a hangszer is a zenei érdeklődés középpontjába került. E kor legnagyobb mestere, a lipcsei Tamás templom karnagya, Johann Sebastian Bach páratlanul gazdag életművében is kiemelt helyet foglal el kedvenc hangszere, az orgona. Bach és kortársai életművén keresztül mutatjuk be ezt a kort, illetve azt a párhuzamot, amit a barokk kor legjelesebb orgonái és a Voit-orgona között lehet vonni.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. november 17. vasárnap, 15:00

Orgonalátogatás haladóknak
Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1
A barokk fénykor – Bach, Händel

Előad és orgonán játszik: Szabó Balázs

Sokan a barokkot tartják az orgonák aranykorának, hiszen nem csupán páratlan szépségű hangszerek készültek a XVII-XVIII. század folyamán, hanem a hangszer is a zenei érdeklődés középpontjába került. E kor legnagyobb mestere, a lipcsei Tamás templom karnagya, Johann Sebastian Bach páratlanul gazdag életművében is kiemelt helyet foglal el kedvenc hangszere, az orgona. Bach és kortársai életművén keresztül mutatjuk be ezt a kort, illetve azt a párhuzamot, amit a barokk kor legjelesebb orgonái és a Voit-orgona között lehet vonni.

Ajánlatunk


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!