Program


Szabadi Vilmos, Nagao Haruka és Karasszon Eszter ( Beethoven plusz )

Szabadi Vilmos, Nagao Haruka és Karasszon Eszter ( Beethoven plusz )

Beethoven: Esz-dúr vonóstrió, op. 3
Beethoven: D-dúr vonóstrió, op. 9/2
Beethoven: D-dúr szerenád, op. 8

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. november 6. péntek, 19:00

Szabadi Vilmos (hegedű), Nagao Haruka (brácsa), Karasszon Eszter (cselló)

Szabadi Vilmos Liszt-díjas hegedűművész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Vonós Tanszékének egyetemi docense rendszeresen lép fel a fiatal generáció feltörekvő tagjaival. Partnerei ezúttal Nagao Haruka hegedű- és brácsaművész, a Central European String Quartet tagja és a Magyar Állami Operaház Zenekarának koncertmestere, valamint a Zeneakadémia Karrierirodájának protezsáltja, a már jelentős sikereket maga mögött tudó Karasszon Eszter. Beethoven és a kamarazene együtt való említésekor elsősorban vonósnégyesek, zongorástriók és hegedű-zongora szonáták juthatnak eszünkbe, de a zenetörténet egyik, ha nem a legnagyobb hatású mestere más összeállításokra is komponált. A hangversenyen középpontba kerülő vonóstriók Beethoven korai, önfeledt és tradíciótisztelő időszakából származnak, amikor még csak feszegette, de nem törte át a Haydntól és Mozarttól örökölt klasszikus stílus kereteit.

Ajánlatunk


Bartók Konzi végzős diákjainak ünnepsége

Tornyai Péter és Zétényi Tamás több száz koncerten játszott együtt az elmúlt 15 évben, különböző, Classicus névre keresztelt formációkban. Emlékezetes volt például Das Wohltemperierte Streichquartett című vállalkozásuk, amelyben a Classicus Quartettel néhány év alatt előadták a vonósnégyes-irodalom összes reprezentatív darabját. 2023 nyara óta Kökény Eszterrel vonóstrióként működnek, és e formájukban először játszanak a Zeneakadémián.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Ajánló


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!