
SCHUMANN’S PIANO CHAMBER MUSIC/3
COMPLETE WORKS LIVE
SCHUMANN’S PIANO CHAMBER MUSIC/3
Series Editor: Dénes Várjon
more
COMPLETE WORKS LIVE
SCHUMANN’S PIANO CHAMBER MUSIC/3
Series Editor: Dénes Várjon
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wednesday, March 27 2019 7:00PM
Schumann: Five Pieces in Folk Style, Op. 102
Schumann: Ball-Scenen (Scenes from a Ball), Op. 109
intermission
Schumann: Piano Quartet in C minor, WoO 32
Antje Weithaas (violin), Szűcs Máté (viola), Várdai István (cello), Simon Izabella, Várjon Dénes (piano)
The winter of 1848/49 and the months thereafter proved to be an astonishingly fertile period in the life of Schumann. His chamber works with various instrumentalizations created around this time speak of extremely concentrated work; Five Pieces in the Popular Style written for cello and piano took just three days. Its plain structure and Biedermeier images evoke an intimate atmosphere of music-making at home. The same holds true for Scenes from a Ball (1851) composed as a piano four-hand, which is a showy garland for the fashionable dances of the age – Polonaise, Walzer, Ungarisch, Française, Mazurka, Ecossaise, Walzer.
Contrary to all that has gone so far, the Piano Quartet in C minor (1829) is the work of Schumann at the dawn of his career: he was just 19 when he completed it. We learn from his diary that even decades later he clearly remembered a defining moment in the process of putting this quartet together: while writing the middle part of the third movement “a spirit [of Romanticism] different from earlier music manifested itself, and a new poetic life appeared to disclose itself to me”. Despite this, he did not consider the piece worthy of being put into print and it had to wait until 1979 before being published.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns Az állatok farsangja című darabjának elengedhetetlen tulajdonsága ugyanis, hogy az egészen elképesztő hangszerelési trükköknek hála különböző hangszer-összeállításokon keresztül képes megeleveníteni állatokat a halaktól az elefántig.
A Zenék billentyűkre című évad szó szerint varázslattal indul. A nyitókoncerten egy nagy hatalmú mágus ügyes-bajos segédjének történetét ismerheti meg a közönség. A lusta, de furmányos tanonc megpróbálja megúszni a rábízott feladatot, és seprűket kelt életre, hogy azok helyette végezzék el a munkát.
A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…
English language tour with a mini concert
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.