A fekete-fehér színei
Sam Haywood A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Only Connect
Carreño: Barcarolle
Chopin: 4. (f-moll) ballada, op. 52
L. Boulanger: D’un vieux jardin
Chopin: 2. (b-moll) zongoraszonáta, op. 35
SZÜNET
Kaprálová: Áprilisi prelúdium
Chopin: Huszonnégy prelűd, op. 28 – 24. Desz-dúr prelűd
Tailleferre: Impromptu
Chopin: cisz-moll impromptu, op. 66 („Fantaisie-impromptu”)
Bonis: Etude de concert, op. 136
Chopin: Tizenkét etűd, op. 25 – 10. h-moll etűd
Grøndhal: Szvit, op. 20 – 2. Nocturne
Chopin: Asz-dúr („Hősi”) polonéz, op. 53
Sam Haywood (zongora)
A női alkotóművészek névsora nem valamiféle genetikai tehetséghiány miatt rövidebb a férfiakénál, hanem egyszerűen csak azért, mert az íráshoz, festéshez, komponáláshoz idő kell, pénz és – ahogyan arra Virginia Woolf rámutatott – egy saját, zárható szoba; márpedig ilyesmivel a nők évszázadokon át nem rendelkeztek. A 19. századtól azonban ez, szerencsére, fokozatosan változni kezdett, ahogyan azt a venezuelai születésű Teresa Carreño, az 1918-ban mindössze huszonnégy évesen elhunyt Marie-Juliette Olga (Lili) Boulanger, Debussy egykori növendéktársa, Mélanie Bonis, Edvard Grieg közeli barátja, a norvég Agathe Backer Grøndhal, az 1915-ben Brnóban született Vítězslava Kaprálová vagy éppen a francia Hatok csoportjának egyetlen női tagjaként ismert Germaine Tailleferre pályafutása és életműve is igazolja. A brit zongoraművész, Sam Haywood az ő alkotásaikból állította össze műsorát, amelyben az egyelőre kevéssé ismert kompozíciókat Chopin klasszikusaival ellenpontozza.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont