Program


Rohmann Ditta cselló-estje - Bach, Britten, Crumb - Bach szólóban

Rohmann Ditta cselló-estje - Bach, Britten, Crumb - Bach szólóban

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. szeptember 28. szombat, 19:00

J. S. Bach: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009
Britten: 3. csellószvit, op. 87

SZÜNET

J. S. Bach: 5. (c-moll) csellószvit, BWV 1011
Crumb: Csellószonáta

Rohmann Ditta (cselló)

Ha idehaza szó esik Bach csellószvitjeiről, akkor elsőként Rohmann Ditta neve juthat eszünkbe. Nemcsak virtuóz csellóművész, de a zenei kísérletezés szenvedélyes híve is. Elkötelezett a tradíciók iránt, ugyanakkor folyamatosan keresi a megújulás lehetőségeit. Gyermekkorában zongorázott és énekelt is, így – saját bevallása szerint – elsősorban zenésznek, másodsorban csellistának érzi magát. Szólókarrierje mellett rendszeresen fellép világzenei együttesekkel, táncosok társaságában és kamarazenei formációkban is. Tehetségét számos díjjal ismerték el, amelyek közül kiemelkednek a Lipcsei Bach-versenyen elért sikerek, a Junior Prima Díj, valamint a lemez- és rádiófelvételek. A klasszikus zene mellett nyitott a kortárs-, illetve a népzenére is. Műsorában Bach mellett olyan 20-21. századi mesterek művei hangzanak el, mint a brit Benjamin Britten és az amerikai George Crumb.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A zeneakadémista Pintér Anna és Kovács Luca – akik mellé a műsor utolsó számában Zsupos József csatlakozik – kamaraestjének programja a fuvolarepertoárt járja be a zenei sokszínűség, a virtuozitás és a színpadi jelenlét szempontjából.

A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

Ajánló


Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!