Hasonlóképpen áll a dolog a középső és kései alkotókorszakot meghatározó egyházzenei kompozíciók sorával, melyekben csak ritkán jut szóhoz az ünnepélyesség – sokkal gyakrabban az áhítat és a belső megrendültség. Ez az, ami közös platformra helyezi Liszt zenéjét az egyik legnagyobb élő kortárs, Arvo Pärt meditatív kompozícióival. Az észt zeneszerző művei az utóbbi időben egyre nagyobb figyelmet keltenek hazánkban is: itt az alkalom, hogy újabb szempontból vizsgálhassuk életművének két darabját. Az est műsorát Saint-Saëns művei a romantikus, Hakim és Ducommun kompozíciói a 20-21. századi oldalon egészítik ki. A koncert szólistái a liturgikus, vallásos művek avatott előadói. Rajk Judit énekművész és Pétery Dóra orgonaművész gyakori kamarapartnerek, együtt tanítanak a Zeneakadémia Egyházzene Tanszékén is, közös zenei nyelvüket jól jellemzik a koncerten elhangzó művek. Kürtösként pedig egy igazi sztár csatlakozik hozzájuk, az amerikai David Cooper, a Berlini Filharmonikusok korábbi kürtös szólistája, jelenleg pedig annak a Dallasi Szimfonikus Zenekarnak szólamvezetője, amelyet 1945-től Doráti Antal, később pedig Solti György tett világhírűvé.
Liszt: Sancta Caecilia
Liszt: Rosario (Eberhard Kraus átirata) – 1. Mysteria Gaudiosa, 2. Mysteria Dolorosa, 3. Msyteria Gloriosa, 4. Pater Noster
Saint-Saёns: E-dúr prelúdium és fúga, op. 99/1
Liszt: Le Crucifix I-II-III.
Liszt: Krisztus oratórium, 3. rész: Szenvedés és feltámadás – O filii et filiae
Saint-Saёns: Offertoire pour orgue et cor chromatique
Saint-Saёns: Gloria Patri
SZÜNET
Ducommun: Sonata da Chiesa pour cor et orgue
Arvo Pärt: Es sang vor langen Jahren („Motet für de la Motte”)
Arvo Pärt: My Heart’s in the Highlands
Naji Hakim: Suite Rhapsodique (keleti alternatim énekkel)
Rajk Judit (alt), Pétery Dóra (orgona), David Cooper (kürt)
Közreműködik: Varga Oszkár (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), a Schola Academica és a Zeneakadémia Egyházzene Tanszékének nőikara (művészeti vezető: Merczel György)