Pusomi Viktória, Bakó Noémi és Túri-Nagy János szaxofon kamaraestje - A tehetség kötelez
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: streda, 13. november 2024, 19:00
Schubert: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
Singelée: Duo Concertant, op. 55
SZÜNET
Josimacu Takasi: Fuzzy Bird szonáta
Nagao Jun: Paganini Lost
Pusomi Viktória, Bakó Noémi (szaxofon), Túri-Nagy János (zongora)
A szaxofon jelenléte a komolyzenében Magyarországon igencsak elmarad Nyugat-Európához képest, pedig egy sokrétű hangszer, amely a legkülönbözőbb felállásokban és szinte minden zenei stílusban megállja a helyét. Ezen a kétrészes koncerten a Zeneakadémia komoly versenysikereket elérő klasszikus szaxofonos hallgatói mutatják be a hangszer lehetőségeit 19. századi romantikus művektől egészen kortárs japán szerzők darabjaiig. Schubert szonátáját eredetileg zongorára és egy 1823-ban bemutatott új találmányra, a vonós gitárra írta. A hangszert – amely különösen alkalmas volt tercmenetek, kettősfogások és arpeggiók játékára – csak az 1870-es években kezdték arpeggione néven emlegetni, éppen Schubert műve után. Jean-Baptiste Singelée a Schubertet követő zeneszerző generációhoz tartozott. Az elsők között volt, akik a szaxofont komoly, klasszikus zenére alkalmas hangszernek találták. Közeli barátját, Adolphe Saxot arra ösztönözte, hogy fejlessze ki a szaxofoncsalád négy fő tagját. Ezután komponálta meg – a mai tudásunk szerint – a világ első szaxofonkvartettre írt művét.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.