program


Pusker Júlia, Christoph Heesch és Szabó Marcell - Grieg-est

Pusker Júlia, Christoph Heesch és Szabó Marcell - Grieg-est

Grieg: e-moll zongoraszonáta, op. 7
Grieg: 3. (c-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 45
Grieg: a-moll cselló-zongora szonáta, op. 36
Grieg: Andante con moto

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tirsdag, 22. September 2020 19:00

Pusker Júlia (hegedű), Christoph Heesch (cselló), Szabó Marcell (zongora)

Edvard Griegnek elsősorban zenekari művei, dalai és zongoraminiatúrái ismertek, kamarazenei életműve meglehetősen szűkös: egy teljes vonósnégyes, három hegedű-zongora szonáta és egy csellószonáta. Ezeken kívül csupán néhány szalondarabot és két töredékes művet, egy befejezetlen vonósnégyest és egy magányos triótételt hagyott az utókorra. Ám ez a néhány mű is szépen példázza a zeneszerző törekvését, hogy a norvég népzene jellemzőit az elfogadott kompozíciós formákba és stílusokba fonja. A koncerttermekben ritkán felbukkanó darabokat három rendkívüli tehetségű, ambiciózus fiatal művész adja elő. Pusker Júlia és Szabó Marcell egyaránt a Zeneakadémia előkészítő tagozatán tanultak, majd a londoni Royal Academy of Music, illetve a Brüsszeli Királyi Akadémia hallgatóiként folytatták tanulmányaikat. A mindössze 24 éves, berlini születésű Christoph Heesch többek között Fenyő Lászlónál is képezte magát, a világ rangos koncerttermeiben való klasszikus fellépései mellett pedig a TONALi projekt keretében valósítja meg saját zenei meditációs ötleteit.

Aktuelt


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

Varga Abigél Embrace című oratóriuma az emberi lélek belső fejlődése és az önismeret kérdéseit vizsgálja. Alkotása sokat merít Carl Gustav Jung pszichológiai elméletéből, szerinte mindenki hordoz magában valamit a sötét oldal világából (Árnyékot), és ezt gyakran nehéz elfogadni vagy feldolgozni.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

PÅ PLAKATEN


150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.