Pázsint - Akusztikus, autentikus. Népzene Székelyföldről
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. november 25. csütörtök, 19:00
Lassú, cigány csárdás és batuka (Vajdaszentivány, Déli Felső-Maros mente)
Asztali nóta, forgató, csárdás, korcsos és cigány csárdás (Mezőbánd, Marosszéki Mezőség)
Verbunkok (Marosoroszfalu, Marosvécs, Marosmagyaró, Gernyeszeg, Északi Felső-Maros mente)
Ballada (Gyergyó)
Keserves és marosszéki (Székelyszenterzsébet, Gagy, Keresztúr vidéke)
Jártató, korcsos és szöktető (Magyarpéterlaka-Jobbágytelke, Alsó-Nyárád mente)
Lassú csárdás, marosszéki, verbunk, sebes csárdás (Gyergyó)
Marosszéki, verbunk és szöktető (Felsősófalva, Sóvidék – Kibéd, Alsó-Nyárád mente)
Polgári táncok (Felcsík)
Kacsó Hanga Borbála, Paár Julianna (ének), Szabó Dániel (cimbalom, ének), Bede Péter (tárogató, szaxofon), Salamon Soma (furulya, harmonika), Nyitrai Tamás, Mihó Attila, Takács Ádám (hegedű), Papp Endre (brácsa), Bognár András (nagybőgő), András Orsolya (ütőgardon)
Szabó Dániel cimbalmos önálló műsorában ismét rácsodálkozhatunk arra, hogy egy világzenében is járatos, számos saját művet jegyző alkotó milyen otthonosan mozog a hagyományos népzene hiteles előadásában is, és e két személyiség – a művész és a kutató – milyen jól egészíti ki egymást és emeli színpadra a helyszíni gyűjtések recsegő alapanyagát. A program egy többéves kutatómunka eredménye, amely az MMA Művészeti Ösztöndíj Program keretében valósult meg, A székelyföldi cimbalomjáték címmel. A koncert Székelyföld és a Felső-Maros mente kiemelkedő hangszereseit és énekeseit idézi meg változatos hangszerelésben. A zene fókuszában az ének, a hegedűjáték és a cimbalom áll, de emellett természetesen megjelennek a tájegységre jellemző kísérőhangszerek is. A nagyobb felállások mellett kisebb kamarazenei formációk – hangszerpárosok és triók – is helyet kaptak a hangverseny műsorában. A program egyik érdekessége Seprődi János század eleji kibédi hangszeres gyűjtése, amelynek hangfelvételei elvesztek; a dallamok kottaképe alapján készült zenei rekonstrukciót első ízben hallhatja a közönség.
RENDEZŐ:
Zeneakadémia Koncertközpont
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.
A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei…
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!