Program


Pálúr János - Orgona a központban

Pálúr János - Orgona a központban

Messiaen és Widor

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. június 18. kedd, 19:30

Messiaen: Prelűd, op. posth.
Widor: 6. (g-moll) orgonaszimfónia, op. 42/2

SZÜNET

Messiaen: La Nativité du Seigneur (Az Úr születése) » 5. Les enfants de Dieu (Isten gyermekei)
Widor: 5. (f-moll) orgonaszimfónia, op. 42/1

Pálúr János (orgona)

Az „orgonaszimfónia” egy speciális, elsősorban Franciaországhoz köthető műfaj, amely a 19-20. század fordulóján virágzott. Nem zenekari mű, hanem szimfonikus igénnyel írt többtételes szólóorgona-darab, amely az akkor épült „szimfonikus stílusú orgonák” dinamikai képességeinek és változatos hangszíneinek kiaknázására törekszik. A műfaj egyik első jelentős képviselője Charles-Marie Widor volt, aki közel 64 éven át töltötte be a párizsi Szent Szulpicius-templom orgonistaállását. Számtalan kiemelkedő tanítványának egyike Olivier Messiaen, aki szintén több mint hat évtizedig szolgált a közeli Sainte-Trinité templomban. Messian az orgonálás és a klasszikus zeneszerzés mellett indiai, ógörög és gregorián zenével, illetve ornitológiával is foglalkozott – s mindezek művészetére is nagy hatással voltak.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT: Orgona a központban

Ajánlatunk


Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!