Tytuł


Palojtay János - Dalok szöveg nélkül

Palojtay János - Dalok szöveg nélkül

Dalok szöveg nélkül? Meglehetősen ellentmondásos cím, pedig egy létező műfajra utal, amellyel nem egy, hanem számtalan koncertet ki lehetne tölteni. A romantika korában kedveltté váltak a rövid, lírikus zongoradarabok, amelyek stílusukban igen csak hasonlítottak a dalra.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sobota, 14 Listopada 2020 19:30

A műfaj Felix Mendelssohn-Bartholdy műhelyében öltött konkrétan testet, tőle ered a „dalok szöveg nélkül” kifejezés. A koncert azonban ennél tágabban értelmezi ezt a terminust: felcsendülnek valódi, szöveggel ellátott dalok zongoraátiratai, hallunk olyan műveket, amelyek címükben utalnak a dalra, ám valójában sosem volt szövegük, elhangzanak népdalok zongorafeldolgozásai, sőt egy olyan ének is, amely szöveg nélküli énekhangra íródott. Mindezt Palojtay János zongoraművész tolmácsolja, aki 2011-ben diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, majd 2012-ben Christopher Hogwood vezényletével debütált a budapesti Operaházban, és azóta számos hazai zenekarral is fellépett már többek között a Müpában és a Zeneakadémián is.

Chopin: Barcarolle, op. 60
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 30/6 („Venetianisches Gondollied”)
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 102/5 („Kinderstück”)
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 19b/2
Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 38/6 („Duetto”)
Schumann-Liszt: Liebeslied („Widmung”)
Liszt: Tizenkét Schubert-dal – 3. Du bist die Ruh’, 8. Gretchen am Spinnrade („Meine Ruh' ist hin”), 2. Auf dem Wasser zu singen
Rahmanyinov: Tizennégy románc, op. 34 – 14. Vocalise (Kocsis Zoltán átirata)
Kreisler-Rahmaninov: Liebesleid
SZÜNET
Bartók: Tizenöt magyar parasztdal, BB 79
Albéniz: Chant d’Espagne, op. 232

Palojtay János (zongora)

Nasza oferta


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Johann Sebastian Bach három billentyűs hangszeren játszott és komponált: klavikordon, csembalón és orgonán. Ezen hangszerek között az átjárás a maga korában teljesen természetes volt, Bach is számos billentyűs művéhez a neutrális „Clavier” hangszermegjelölést használta.

Proponujemy również


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…

A Kontrasztok című kamarazenei sorozatban a Zeneakadémia hallgatói, ifjú művészei lépnek fel a legkülönbözőbb hangszer-összeállításokban.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.