Novus String Quartet - Négyszer négyes
A kvartettezés a kamarazenélés csúcsa – a klasszikus zene olyan területe, amely az előadóktól alkalmazkodást és önállóságot is kíván. Nem is mindenki alkalmas vonósnégyes-játékra – erre születni kell.
A kvartettezés a kamarazenélés csúcsa – a klasszikus zene olyan területe, amely az előadóktól alkalmazkodást és önállóságot is kíván. Nem is mindenki alkalmas vonósnégyes-játékra – erre születni kell.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. szeptember 26. vasárnap, 19:00
Négyszer négyes
Novus String Quartet A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Beethoven: 6. (B-dúr) vonósnégyes, op. 18/6
Janácek: 1. vonósnégyes („Kreutzer-szonáta”)
SZÜNET
Brahms: 2. (a-moll) vonósnégyes, op. 51/2
Novus String Quartet: Jaeyoung Kim, Young-Uk Kim (hegedű), Kyuhyun Kim (brácsa), Wonhae Lee (cselló)
A kvartettezés a kamarazenélés csúcsa – a klasszikus zene olyan területe, amely az előadóktól alkalmazkodást és önállóságot is kíván. Nem is mindenki alkalmas vonósnégyes-játékra – erre születni kell. Dél-Korea egyik vezető kamarazenei formációjának tagjai ilyen kvartettezésre született muzsikusok, akik valódi szenzációt keltettek, amikor 2012-ben dobogós helyen végeztek a rangos ARD Zenei Versenyen. Gyönyörű és izgalmas műsorral érkeznek a Zeneakadémia Nagytermébe, összeállításuk különlegessége pedig, hogy hosszú, mintegy százhúsz éves időszakot fog át. A darabok nemcsak stílusban különböznek egymástól, hanem abban is, hogy szerzőik különböző életszakaszában keletkeztek: a harmincesztendős Beethoven az op. 18-as sorozattal lépett ki a közönség elé mint kvartettszerző, Brahms már negyven volt az itt hallható vonósnégyes írásakor, a besorolhatatlanul eredeti stílusban alkotó cseh Janáček pedig hetvenévesen fejezte be a Tolsztoj-regény ihlette művet.
Kedves Közönségünk!
A Novus String Quartet eredetileg 2021. március 19-re meghirdetett hangversenyét 2021. szeptember 26-án tartjuk meg.
Köszönjük megértésüket!
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló…
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett…
A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!