Program


Miriam Helms Ålien, Szabó Ildikó és Lajkó István - Sosztakovics-est

Miriam Helms Ålien, Szabó Ildikó és Lajkó István - Sosztakovics-est

Sosztakovics: 1. (c-moll) zongoratrió, op. 8
Sosztakovics: Hét románc Alexander Blok verseire, op. 127
szünet
Sosztakovics: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. május 5. kedd, 19:00

Miriam Helms Ålien (hegedű), Szabó Ildikó (cselló), Lajkó István (zongora), Eleanor Lyons (szoprán)

Szerelem és halál – megannyi művészeti alkotást ihletett már meg ez a két téma, melyek az emberiséget örökké foglalkoztató kérdések leggyakoribbjai közé tartoznak. Ám míg egy költeményben vagy festményben könnyű felismerni az ezekre utaló motívumokat, addig kifejezetten nehéz dekódolni, amikor olyan rejtett formában mutatkoznak meg, mint például egy zongoratrió. A komponálás körülményeit ismerve azonban egyértelművé válik, hogy a 20. század egyik legjelentősebb zeneszerzője, Dmitrij Sosztakovics két zongoratriója a szerelemnek és az elmúlásnak állít zenei emlékművet: az op. 8-as darab az első szerelem hatására és közvetlenül édesapja halála után született, az op. 67-es pedig egy elhunyt barátjának állít emléket. Ehhez csatlakozik a koncert folyamán a Hét románc című vokális mű, mely szövegének köszönhetően már explicit módon beszél az emberiség e két egyetemes tapasztalásáról. A Lajkó István zongoraművész, Szabó Ildikó csellista, és a norvég Miriam Helms Ålien hegedűművésznő alkotta trióhoz a koncerten az ausztrál szoprán, Eleanor Lyons csatlakozik.

Ajánlatunk


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a Jazz itt! című sorozat estjére azonban egy teljesen új műsorral készültek. Arra a kérdésre keresik a választ, hogy mitől sajátos ízű a műfaj hazai képviselőinek zenéje. A koncert kiváló példája annak, amikor kutatási eredmények az előadóművészetben hasznosulnak.

A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš Janáček morva zeneszerző sok tekintetben megelőzte a korát. Életpályája több ponton is rokonságot mutat Bartókéval – bár Janáček majdnem két generációval idősebb volt –: zenéjében jelentős szerep jut a morva népzenei elemeknek, melyek egyre elhomályosodó tonalitással párosulnak

Ajánló


Bartók Konzi végzős diákjainak ünnepsége

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!