Mészáros Zsolt Máté orgonaestje - Orgona a központban
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. november 29. péntek, 19:30
J. S. Bach: c-moll passacaglia, BWV 582
Liszt: Ave Maria von Arcadelt
Wagner–Liszt: A fiatal zarándokok kara a Tannhäuserből (1. változat)
Liszt: Magyar koronázási mise » Offertorium
Antalffy-Zsiross: Vázlatok néger spirituálékra
SZÜNET
Dohnányi: c-moll orgonafantázia
Liszt: Desz-dúr consolation
Mészáros Zsolt Máté: Koncertnyitány ‒ Hommage à Kodály Zoltán
Bartók – Mészáros Zsolt Máté: Három csíkmegyei népdal, BB 45b
Dohnányi – Mészáros Zsolt Máté: Szimfonikus percek, op. 36 » 4. Tema con variazioni
Liszt: Prelúdium és fúga a B-A-C-H motívumra (2. változat)
Mészáros Zsolt Máté (orgona)
Mészáros Zsolt Máté 2018-ban szerezte meg kitüntetéses orgonaművész diplomáját a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, ahol jelenleg doktori tanulmányokat folytat. A Budapest-Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom zeneigazgatója egyike a legsikeresebb magyar orgonaművészeknek: munkásságát többek között Junior Prima-díjjal ismerték el. Hangversenye Bach egyik „klasszikusával” kezdődik. Mivel azonban fő művészi célkitűzéseinek egyike a magyar zenekultúra népszerűsítése, ezért szólóestjén egy-egy eredeti Dohnányi-, illetve Antalffy-Zsiross Dezső-mű mellett saját Bartók- és Dohnányi-átiratait, illetve Kodály Zoltán előtt tisztelgő kompozícióját is megszólaltatja. Mészáros Zsolt Máté elismert Liszt-kutató is – nem véletlen, hogy orgonaestjének körülbelül fele miért Liszt eredeti kompozícióiból, illetve átirataiból áll.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš…
English language tour with a mini concert
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!