Les Violons d'Ingres - Acanthus
Az este folyamán két klasszikus olasz zeneszerző, Boccherini és Viotti zenéjébe is betekintést nyerhetünk.
Az este folyamán két klasszikus olasz zeneszerző, Boccherini és Viotti zenéjébe is betekintést nyerhetünk.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. szeptember 21. kedd, 19:00
Les Violons d'Ingres
Acanthus
Hindemith: Kanonisches Vortragsstück
Boccherini: Esz-dúr notturno („La Buona notte”)
Margola: Partita per due violini
Viotti: c-moll duó két hegedűre, op. 29/3
Cristian Chiappini: Tre Ricercari per due violini – Ricercare No. 3
Giulio Viozzi: Dodici duetti per due violini
Erica Scherl, Claudia Cancellotti (hegedű)
A Les violons d’Ingres hegedűduót 1997-ben alapította Claudia Cancellotti és Erica Scherl. Repertoárjuk különböző korszakok és zenei stílusok darabjait vonultatja fel, a klasszikus és a populárisabb műfajoktól a kortárs zenén át egészen az improvizációig. Hangversenyükön tavaly megjelent, Acanthus című lemezüket mutatják be, melyen Paul Hindemith duói mellett 1900 után született olasz komponisták művei hallhatók. Habár az elhangzó kompozíciók nagy része 20–30 évnyi különbséggel keletkezetttek, zenei nyelvezetükben mégis hasonló elemek jelennek meg: a kromatika, az ellenpont, valamint erőteljes hangulati kontrasztok. Franco Margola (1908–1992) művészetében fontos szerepet játszott a régebbi korok esztétikája, hangszeres zenéjében pedig a szigorú formai elemek, a szimmetria és az arányok játszottak uralkodó szerepet. Giulio Viozzi (1912–1984) színpadi művek zeneszerzőjeként a verizmussal szemben már a groteszk és a szürreális témákat részesítette előnyben, hangszeres kompozícióiban azonban az avantgárd irányzatokkal szemben a tonalitásban és a harmonikus hangzásokban találta meg saját hangját. Cristian Chiappini (művésznevén LeoneNero) zeneszerző és pszichológus a mostani zeneszerző generációt képviseli a koncerten, aki gyakran nyúl vissza korábbi műfajokhoz, így található eddigi életművében ricercar (különböző hangszerösszeállításokra), korálfeldolgozás vagy épp szonáta.
Rendező: Olasz Kultúrintézet, Zeneakadémia Koncertközpont
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,
A legkiválóbb hazai előadók a zenetörténet legnagyobb zongoristáinak kompozícióival tisztelegnek Dráfi Kálmán zongoraművész előtt a születésének hetvenedik évfordulója alkalmából megrendezett…
Cziffra György szólóestje (1956)
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!