Program


Lajkó István zongoraestje - Hungaroton lemezbemutatók

Lajkó István zongoraestje - Hungaroton lemezbemutatók

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. április 11. péntek, 19:00

Balakirev: Reminiszcenciák Glinka Életünket a cárért című operájára
Prokofjev – Lajkó István: Keringő a Háború és béke című operából
Prokofjev–Vegyernyikov – Lajkó István: Scherzo az 5. szimfóniából
Rahmanyinov–Kocsis: Vocalise
Muszorgszkij–Rahmanyinov: Gopak
Csajkovszkij–Rahmanyinov: Bölcsődal
Csajkovszkij–Wild: A hattyúk tava » A kis hattyúk tánca (Pas de quatre)
Csajkovszkij–Mihail Pletnyov: Csipkerózsika – koncertszvit

Lajkó István (zongora)

A fiatal Liszt egy alkalommal így fogalmazott a zongoraátiratok zenei életben betöltött szerepéről: „Egy zongoraátirat úgy viszonyul a zenekari műhöz, mint egy metszet a festményhez: megsokszorozza az eredetit, hozzáférhetővé teszi mindenki számára, és ha a színeit nem is teremti újra, a fényt és az árnyékot képes megjeleníteni”. Maga a zongoraátirat, mint önálló műfaj, nagyrészt Liszt Ferencnek köszönhetően vált népszerűvé. „Minden zongorista számára nagy öröm, egyben kihívás megcsillogtatni a hangszer szinte határtalan lehetőségeit és színvilágát és a lehető legközelebb kerülni az eredeti művek hangzásához” – vallja Lajkó István zongoraművész. Koncertjén orosz szerzők kompozícióival, közkedvelt és kevésbé ismert balett- és operarészletekkel, valamint dalok zongoraátirataival találkozhatunk. Az est egyik különlegessége, hogy Lajkó egy saját Prokofjev-átdolgozást is megszólaltat.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont, Hungaroton

Ajánlatunk


Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

Ajánló


150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!