Program


Kováts Péter és a Zeneakadémia Kamarazenekara - A Zeneakadémia műhelyei

Kováts Péter és a Zeneakadémia Kamarazenekara - A Zeneakadémia műhelyei

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. május 8. csütörtök, 19:00

A Zeneakadémia Kamarazenekara
Vezényel: Kováts Péter

A Zeneakadémia hagyományosan magas szintű hangszeres oktatásának egyik ága, a zenekari zenészképzés kapott újabb támogatást azzal, hogy az egyetem első évfolyamos hallgatói először egy évig kamarazenekari stúdiumokat folytatnak. A zenekari együttjáték fortélyainak elsajátítása az első félévben különböző korok vonószenekari műveinek bemutatásával, a koncertre felkészítő próbákkal valósul meg, melyhez zeneelméleti elemzésekkel és zenetörténeti előadásokkal a Zeneelméleti Tanszék tanárai is csatlakoznak. E komplex tanítási–tanulási folyamatnak a végén kerül sor a kamarazenekar koncertjére, ahol a hallgatók a színpadon, közönség előtt mutathatják be tudásukat. A több zenetörténeti stílust is képviselő repertoár izgalmas kihívás és igényes szakmai feladat a muzsikusoknak, s egyben tartalmas és élményt adó program a közönségnek. A kamarazenekar munkáját több évtizedes zenekarvezetői és koncerttapasztalat birtokában az intézmény tanára, s egyben a Mendelssohn Kamarazenekar művészeti vezetője, Kováts Péter Bartók–Pásztory-díjas hegedűművész irányítja.

RENDEZŐ:Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Ajánló


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!