Kovács János és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. október 22. kedd, 19:30
Liszt: Krisztus, I. rész: Karácsonyi oratórium » A három királyok
Bartók: 2. rapszódia, BB 96b
Liszt: Prométheusz – szimfonikus költemény
Liszt: Esz-dúr zongoraverseny
Dohnányi: Amerikai rapszódia, op. 47
Banda Ádám (hegedű), Pellet Sebestyén (zongora)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Kovács János
Liszt a 19. századi nyugati zenetörténet egyik meghatározó alakja volt. Kezdetben ördögi zongoravirtuózként tisztelték (e korszakának egyik záróműve az Esz-dúr zongoraverseny), később mint a zenei nyelvet megújító, oratóriumokat és szimfonikus költeményeket komponáló zeneszerzőt méltatták. A fiatal magyar zeneművészek számára sokáig ő volt az origó. Dohnányi például Liszt öröksége miatt választotta a budapesti Zeneakadémiát a bécsi helyett és lett az intézmény első világhírű növendéke – a négy évvel fiatalabb Bartók viszont már egykori pozsonyi iskolatársa mintájára ment a magyar fővárosba továbbtanulni. A Zeneakadémián mindketten az egykori Liszt-növendék, Thomán István tanítványai voltak és kezdetben úgy tűnt, hogy zongoraművészként és zeneszerzőként is a liszti hagyomány folytatói lesznek. Ugyan végül egyikük sem vált Liszt művészetének direkt folytatójává, munkásságukban számos látens Liszt-hatás mutatható ki.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!