Program


Kórusművek az Alma Materből - A Zeneakadémia rejtett kincsei

Kórusművek az Alma Materből - A Zeneakadémia rejtett kincsei

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. május 16. péntek, 19:00

Petrovics: Játszik a szél, op. 6
Farkas: Come away
Kodály: Canticum Nuptiale (bemutató)
Kodály: Ide, kislyány (bemutató)
Volkmann: 5. (f-moll) vonósnégyes, op. 37
Wanderer Quartet: Vavrinecz András, Fóris Zsófia (hegedű), Molnár Dorina Anna (brácsa), Hagiwara Izumi (cselló)
Kodály: Puciné (bemutató)
Bárdos: Libera me
Bárdos: Libera me
Ligeti: Haj, ifjúság

Alma Mater Kórus
Vezényel: Somos Csaba
Közreműködik: Jean Klára (zongora)
Házigazda, műsorvezető: Fülei Balázs

A Zeneakadémia rejtett kincsei című sorozat (újra)felfedezésre hívja a koncertlátogatókat a Zeneakadémia alapításának 150. évfordulója alkalmából. A hangversenyek koncepciója – egy hasonlattal élve – egyfajta zene-régészeti feltárás. Fülei Balázs szerkesztő az elmúlt másfél évszázadon átívelő kutatóárkot ásott, rendkívül változatos leletanyagot tárva elénk: különböző kamaraformációk lépnek színpadra, ismeretlen kórusművek szólalnak meg. A hat koncertből álló sorozat keretében a Zeneakadémia egykori zeneszerzés tanárainak műveit – köztük szinte soha nem hallható darabokat – tűznek műsorra az intézményhez kötődő hallgatók és oktatók. Találkozás 150 év művésztanáraival a Solti teremben, amely az itt szereplő zeneszerzők idejében még a Kisterem nevet viselte. Ezen az estén a 19. századot Robert Volkmann képviseli, majd Kodály Zoltán vezet át a 20. század alkotói, Petrovics Emil, Farkas Ferenc és Bárdos Lajos műveihez. Reméljük, hogy e kísérleti időutazás után az előadók repertoárjukra veszik ezeket a zeneműveket, felidézve az elmúlt másfél évszázad alkotó tanárait.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

Ajánló


Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja…

150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!