
Kokas Katalin, Maxim Rysanov, Kokas Dóra és Lily Maisky
Kamarazene karnyújtásnyira
Kokas Katalin, Maxim Rysanov, Kokas Dóra és Lily Maisky
több
Kamarazene karnyújtásnyira
Kokas Katalin, Maxim Rysanov, Kokas Dóra és Lily Maisky
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. március 23. szombat, 19:00
Csajkovszkij: a-moll zongoratrió, op. 50
SZÜNET
Schumann: Meseképek, op. 113
Brahms: 3. (c-moll) zongoranégyes, op. 60
Kokas Katalin (hegedű), Maxim Rysanov (brácsa), Kokas Dóra (cselló), Lily Maisky (zongora)
Csajkovszkij hegedűre, csellóra és zongorára írott triója tölti ki a Kokas testvérek és két neves külföldi partnerük hangversenyének első félidejét. Mindössze kéttételes mű, de közel háromnegyed óráig tart. Első tétele elégikus hangulatú, gyászindulóval ér véget (a zeneszerző Nyikolaj Rubinstein emlékére ajánlotta 50-ik opuszát), a második különös variációsor, amely dúr hangnemben kezdődik, a végén azonban mégis mollra vált, visszaidézi a nyitótétel egyik dallamát és ugyancsak gyászindulóval cseng ki. Szünet után Schumann brácsára és zongorára írt négytételes Meseképek című sorozatát hallhatja a közönség. Sajnos a zeneköltő nem árulta el, milyen mesékre gondolt. Végül Brahms négytételes c-moll zongoranégyese hangzik el. Werther-kvartettnek is nevezték egykor, Goethe híres műve után, szomorkás alaphangulata miatt. Egyes zenetudósok szerint Brahms beleszőtte a Clara-motívumot (Schumann özvegyének „névjegyét”), ami a név zeneileg kifejezhető betűiből áll, némi kiegészítéssel: „c-h-a-gisz-a”. Miután ez a motívum más Brahms-kompozíciókban is gyakran előfordul, nem kizárt, hogy a fantáziadús muzikológusoknak ezúttal igaza van.
A kerek évfordulók mindig jó lehetőséget teremtenek arra, hogy visszatekintsünk. A Zeneakadémia rejtett kincsei tematikus sorozat felfedezésre hívja a koncertlátogatókat az intézmény alapításának 150. évfordulója alkalmából. Az egykoron zeneszerzést vagy hangszerelést oktató zeneakadémiai tanárok szerzeményeiből is válogat az Új Liszt Ferenc Kamarakórus.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény néhány kiváló tanárának műve hangzik el.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel…
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!