Kirill Gerstein és a Hagen Quartet
Schumann: Esz-dúr zongoraötös, op. 44.
Csajkovszkij: 3. (esz-moll) vonósnégyes, op. 30
Schumann: Esz-dúr zongoraötös, op. 44.
Csajkovszkij: 3. (esz-moll) vonósnégyes, op. 30
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. június 2. kedd, 19:30
Kirill Gerstein (zongora)
Hagen Quartet: Lukas Hagen, Rainer Schmidt (hegedű), Veronika Hagen (brácsa), Clemens Hagen (cselló)
A salzburgi székhelyű Hagen Quartet igazi családi vállalkozás: a kamarazene-társulatot négy testvér – Lukas, Angelika, Veronika és Clemens – alapította 1981-ben, a második hegedű posztját 1987-től tölti be Rainer Schmidt. A kvartett főként áttetsző hangzása és a klasszikus mesterek műveinek magával ragadó interpretálása miatt vált ismertté, így különösen izgalmasnak ígérkezik, hogy ezúttal egy tőlük kevésbé megszokott, ízig-vérig romantikus programot hoznak a Zeneakadémia Nagytermébe. A koncert első felében az egyik legtöbbet játszott zongoraötöst, Robert Schumann 1842-es kompozícióját értelmezik újra Kirill Gerstein orosz-amerikai zongoraművész, a Stuttgarti Zeneművészeti Főiskola tanárának a közreműködésével. A hangverseny második felében Pjotr Iljics Csajkovszkij 1876-ban keletkezett, szokatlan hangnemű, sötét hangszínű vonósnégyese szerepel.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.
Lehet így is – az előadói szabadság határai Teret a hangoknak: Beethoven A Zeneakadémia saját szervezésű programja Zeneismereti kalandozás Fülei Balázzsal
Karosi Júlia a klasszikus zene felől érkezett a jazz műfajába, ami magas szintű énektechnikája és kifejezőképessége mellett repertoárjában is jól…
A koncert magját az együtt zenélés, a kamarazene jelenti. Igaz ez a hangverseny második felére is, hiszen a szólisták nemcsak…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!