Program


Kevin Spagnolo, Aurélien Pascal és Théo Fouchenneret

Kevin Spagnolo, Aurélien Pascal és Théo Fouchenneret

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. február 8. csütörtök, 19:00

Farrenc: Esz-dúr klarinéttrió, op. 44
Bruch: Nyolc darab klarinétra, csellóra és zongorára, op. 83
SZÜNET
Brahms: a-moll klarinéttrió, op. 114

Kevin Spagnolo (klarinét), Aurélien Pascal (cselló), Théo Fouchenneret (zongora)

Kevin Spagnolo napjaink egyik ígéretes fiatal tehetsége. 2018-ban, mindössze 22 évesen nyerte el a világ egyik legrangosabb megmérettetése, a Concours de Genève első díját. Ezzel ő lett a verseny történetének legfiatalabb klarinétművésze, akit ezzel az elismeréssel jutalmazott a szakmai zsűri. Ezt követően rangos koncertek rendszeres vendége lett kamarazenei és szóló szerepben egyaránt. Nem először jár Magyarországon, hiszen 2022 januárjában – beugró művészként – a Svéd Kamarazenekarral a Zeneakadémia színpadán játszhatta el Mozart A-dúr klarinétversenyét. A koncertet követően a Bartók Rádió elemzője kiemelte szuggesztív és virtuóz játékát. Partnere ezúttal a francia zenészcsaládból származó Aurélien Pascal, aki többek között a legendás Starker János mesterkurzusain tökéletesítette hangszerjátékát és kiemelkedő koncertélményei között említi együttműködését Schiff Andrással. Zongorán Théo Fouchenneret játszik, aki ugyancsak számos nemzetközi verseny fiatal felfedezettje. Erre az estére a 19. század késő romantikus kamarazene-termésének ismertebb és kevésbé ismert darabjaiból válogattak.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT:

Kamarazene karnyújtásnyira

Ajánlatunk


„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A magyar Korossy- és a lengyel NeoQuartet munkásságát a művészek fiatal kora ellenére már számos díj és versenyeredmény fémjelzi. A két együttes nemcsak a klasszikus, hanem a modern kvartettrepertoár irányába is elkötelezett. Zeneakadémiai programjuk a 20. és 21. századi zeneirodalom izgalmas és sokszínű világába nyújt betekintést.

Ajánló


A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!