Program


Keller András, Perényi Miklós és Berecz Mihály - Kamarazene Nagyteremre

Keller András, Perényi Miklós és Berecz Mihály - Kamarazene Nagyteremre

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. június 11. vasárnap, 19:30

Saint-Saëns: 1. (F-dúr) zongoratrió, op. 18
Brahms: 3. (c-moll) zongoratrió, op. 101
Beethoven: 7. (B-dúr) zongoratrió, op. 97 („Főherceg”)

Keller András (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Berecz Mihály (zongora)

Három kiváló magyar művész tolmácsolásában hallhatunk egy-egy zongoratriót három olyan zeneszerzőtől, akiknek a kamarazene fontos szerepet töltött be az életükben. Camille Saint-Saëns bár leginkább Az állatok farsangjáról ismert, az utóbbi időben kezdik felfedezni többi kamaraművét is. Még nem volt 30 éves, amikor első zongoratriójával elkészült, az áttetsző textúrákban, formai eleganciában és ritmikai színességben gazdag mű hallatán nem csodálkozhatunk, hogy gyakran nevezték a komponistát a francia Mozartnak. Bő húsz évvel később, utolsó alkotói szakaszában keletkezett Johannes Brahms harmadik triója, melynek magyar vonatkozása is van: 1886-ban éppen Budapesten mutatta be a szerző Hubay Jenővel és David Popperral. Ludwig van Beethoven tizenegy zongoratriójának nagyobb része 1800 előtt, Saint-Saëns első darabjához hasonlóan a zeneszerző húszas éveiben keletkezett, és világosan megmutatják alkotói szárnyalását, küzdelmeit, kompozíciós elveinek kialakulását és csúcspontjának elérését. Ennek a folyamatnak a legvégső – valamint életének a középső – korszakába enged bepillantást 1811-ben befejezett alkotása, melynek mellékneve II. Lipót Habsburg uralkodó egyik fiát, Rudolf főherceget, Beethoven mecénását és tanítványát takarja.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.

Ajánló


Ezen az estén a zongoratrió-irodalom alapművei, Mozart, Mendelssohn és Schumann szerzeményei szólalnak meg három tehetséges művész előadásában. Korossy-Khayll Csongor Junior…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!