Program


Kelemen Barnabás és a Zeneakadémia Vonószenekara - A zenekar koncertmesterei 2022

Kelemen Barnabás és a Zeneakadémia Vonószenekara - A zenekar koncertmesterei 2022

A divertimento olaszul mulatságot, szórakozást jelent. Zeneművészeti szakszóként a 17-18. század fordulóján kezdték el használni korabeli szórakoztatózenei gyűjtemények címeként. A rendszerint nagyobb kamaraegyüttesre vagy kiszenekarra írt művek tételeinek száma és formája nem volt szigorú szabályokhoz kötve. A műfaj virágkorát a bécsi klasszicizmus idején élte, amikor a társasélet nélkülözhetetlen kelléke lett.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. április 14. csütörtök, 19:30

Mozart: D-dúr divertimento, K. 136
Bartók: Divertimento, BB 118
SZÜNET

Mendelssohn: d-moll hegedűverseny
Weiner: 1. divertimento, op. 20

Kelemen Barnabás (hegedű)
A Zeneakadémia Vonószenekara

A divertimento olaszul mulatságot, szórakozást jelent. Zeneművészeti szakszóként a 17-18. század fordulóján kezdték el használni korabeli szórakoztatózenei gyűjtemények címeként. A rendszerint nagyobb kamaraegyüttesre vagy kiszenekarra írt művek tételeinek száma és formája nem volt szigorú szabályokhoz kötve. A műfaj virágkorát a bécsi klasszicizmus idején élte, amikor a társasélet nélkülözhetetlen kelléke lett. Ennek ellenére a mozarti divertimentók lassabb tételeiben már megjelennek személyesebb, líraibb hangvételű részek is. Maga a műfaj a 19. század elején fokozatosan kiment a divatból, de az elnevezés napjainkig fennmaradt. A cím Bartóknál bizonyára a két szélső tétel hangulatára (életművében alig találunk ennyire gondtalan zenét), Weiner esetében pedig a felhasznált alapanyagra (régi magyar táncok) utal.

Ajánlatunk


A Keller András vezetésével 1987-ben létrejött vonósnégyes – ahogy egy korabeli kritika fogalmazott – „fortissimo robbant be a magyar zenei életbe”. Ugyanebben az évben az egyik szakíró egyenesen így fogalmazott: „nem titok, hogy a nemzetközi elismerést kivívott Takács-kvartett után ők a folytatói a magyar kamarazenélés méltán híres hagyományának.”

„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Ajánló


A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e…

Szokolay Dongó Balázs az improvizáció népi fúvós nagymestere, emellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Karakteres játéka, egyedi dallamformálása és ötletes szólói rengeteg…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!