Kamp Salamon és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara - A zenekar mesterei. Karácsonyi hangverseny
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. december 15. szerda, 19:30
J. S. Bach:: Geist und Seele wird verwirret – kantáta, BWV 35 • SinfoniaJ. S. Bach: g-moll csembalóverseny, BWV 1058J. S. Bach: d-moll hegedűverseny, BWV 1052R (rekonstruált változat)J. S. Bach: Jauchzet Gott in allen Landen – kantáta, BWV 51
Szemere Zita (szoprán), Kalló Zsolt (hegedű), Dobozy Borbála (csembaló), Mekis Péter (orgona)A Zeneakadémia Szimfonikus ZenekaraVezényel: Kamp SalamonKét egyházi szólókantáta keretez két versenyművet a Zeneakadémia idei karácsonyi hangversenyén. Mind a 35-ös, mind az 51-es kantáta Bach lipcsei éveiben keletkezett, előbbi – melyből ezúttal a nyitótétel hangzik el – a Szentháromság utáni 12. vasárnapra készült és 1726-ban mutatták be, utóbbit általános használatra (ogni tempo) komponálta a szerző, bár az első előadása végül a Szentháromság utáni 15. vasárnapra esett 1730-ban. A csembalóversenyek között több olyan művet is találni, melyben Bach egy korábbi versenyművét dolgozta át, így a g-moll csembalóverseny a 1041-es d-moll hegedűverseny átirata. A 1052-es versenyműnél bár nincsen konkrét bizonyíték rá, de a csembalószólam hegedűszerű fordulatai miatt azt feltételezik, hogy ez is egy elveszett hegedűverseny átirata lehet. Ennek köszönhetően születtek a 20. század folyamán olyan változatok, melyekben megpróbálták rekonstruálni, hogy szólhatott a feltételezett hegedűverseny. Bach mesterművei avatott tolmácsolásban hangzanak fel: az egyetem hallgatóiból alakult zenekart a Zeneakadémia Doktori Iskolájának tanára, a Liszt- és Kossuth-díjas Kamp Salamon vezényli, a szólisták – köztük Dobozy Borbála, a Zeneakadémia egyetemi tanára – mind a hazai koncertélet elismert szereplői.
RENDEZŐ: Zeneakadémia KoncertközpontTÁMOGATÓ:
A koncert a Kormány 1290/ 2020. (VI. 5.) Korm. határozata alapján a kulturális intézmények által képviselt terület koronavírus világjárvány okozta gazdasági nehézségeinek enyhítése érdekében született támogatással valósul meg.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
Idén a 150 éves Zeneakadémia alapítójáról, Liszt Ferencről is megemlékezik az intézmény, így az ünnepségsorozat a jubileumi hangverseny másnapján is folytatódik. A zenekari koncertet – a mesterhez méltó módon – Liszt legkedvesebb hangszerén előadott szólóest követi egy olyan sorozattal, amely egész életén átívelt.
Szauer Bianka és Pajor Olivér korosztályuk kiemelkedő tehetségei, mindketten számos nemzetközi és hazai versenyen értek el kimagasló eredményeket. A Tehetség kötelez sorozatban közös szólóestet adnak, ahol egy kamaraprodukció is elhangzik, Maurice Ravel eredetileg vonósnégyesre, fuvolára, klarinétra és hárfára írt Bevezetés és allegro című műve
A 2012-ben alakult Duo Sera különleges formáció, első koncertjükön a zenetörténet első szaxofonra és hárfára írt kompozícióját játszották. Mivel e…
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!