
kamara.hu/3 - A lét elviselhetetlen könnyűsége. A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, November 16 2024 5:00PM
Részletek a regényből
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Gyabronka József (próza)
Keller Quartet: Keller András, Környei Zsófia (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
Várjon Dénes (zongora)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
„Aki a végtelenséget keresi, csukja be a szemét” – írja Milan Kundera A lét elviselhetetlen könnyűsége című regényében. És persze nyissa ki a fülét – tehetné hozzá Simon Izabella és Várjon Dénes, akik a cseh író világhírű művét választották a kamara.hu idei témájául. Szórakoztató, mégis elgondolkodtató történet fanyar humorral fűszerezve és erotikával tálalva, középpontban az ellentétek örök kérdéseivel. Vajon ami könnyű, az egyúttal súlytalan is? És ami nehéz, az következésképpen súlyos? E kérdéseken túl a fesztiválon kiemelt szerepet kap a Dvořák, Janáček és Martinů által képviselt cseh zene, a regényben és Sosztakovics életében is meghatározó 1968-as év, valamint az üldözöttség, az elnyomás, a cenzúra és az emigráció témája, de felüti a fejét Don Juan, Dante és Nietzsche is. Mozart is választ ad rá, mit jelent számára a „facile”, és természetesen megszólal a könyv kulcsdarabja, Beethoven utolsó kvartettje. Mindez a nemzetközi zenészpaletta legszebb színeiből kikeverve.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.
A Zenék billentyűkre című évad szó szerint varázslattal indul. A nyitókoncerten egy nagy hatalmú mágus ügyes-bajos segédjének történetét ismerheti meg a közönség. A lusta, de furmányos tanonc megpróbálja megúszni a rábízott feladatot, és seprűket kelt életre, hogy azok helyette végezzék el a munkát.
English language tour with a mini concert
A Zeneakadémia alapításának 150. évfordulója jó alkalom arra, hogy megvizsgáljuk az intézménytörténet és a magyar zenetörténet közös metszetét. A Zeneakadémia…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.