Jazz Tanszék - A Zeneakadémia műhelyei
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. december 4. szerda, 19:00
A legnagyobb jazz klasszikus szerzők művei, saját szerzemények és improvizatív zenei párbeszédek
A jazz tanszék tanárai és növendékei
A honi jazzképzés története közel félévszázados. A műfaj intézményesített oktatása Európában is az elsők között épült be nálunk az állami zeneiskolai rendszerbe, előbb közép-, majd alapszinten. A „nagykorúsodást” a főiskolai tagozat elindulása jelezte a rendszerváltáskor, amely már egyaránt nevelt ki előadókat és jazzpedagógusokat is, végleg megteremtve ezzel az egymásra épülő, professzionális képzés feltételeit. Az emancipációs folyamat – ha úgy tetszik – mindkét szereplője bizonyított; a Jazz Tanszak megmutatta, hogy e „szabad zenei stílus” is elmélyült szakmai alapokon tanítható és számonkérhető, a korszakos kezdeményezést befogadó Zeneakadémia pedig azt, hogy nyitott az újra, különösen, ha az nemzetközi szintű művészi nívót képvisel. Márpedig ez utóbbi kétségbevonhatatlan, amit a régi és friss végzősök parádés listája is bizonyít, akik közül sokan oktatóként tértek vissza az Alma materbe. Binder Károly, Berki Tamás, Oláh Kálmán, Babos Gyula, László Attila, Lattmann Béla – hogy csak néhány nevet említsünk a kiválóságok közül. Mindezek eredményeképp az sem véletlen immár, hogy Európa-szerte mind többen beszélnek a „magyar jazzről” mint egyfajta sajátos, mással össze nem téveszthető ízről – ami bizony nagy szó eme eredendően kozmopolita műfajban.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!