Program


IV. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny Gála

IV. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny Gála

A versengés véget ér, a zsűri és a közönség döntése megszületik, és kiderül, ki nyeri el idén a Marton Éva Nemzetközi Énekverseny első díját a több mint 250 jelentkező közül, akik még 2020 tavaszán küldték be felvételeiket a verseny előselejtezőjébe.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. szeptember 5. vasárnap, 19:30

IV. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny / Gála A Zeneakadémia saját szervezésű programja

A Magyar Állami Operaház Zenekara
Vezényel: Kocsár Balázs

A versengés véget ér, a zsűri és a közönség döntése megszületik, és kiderül, ki nyeri el idén a Marton Éva Nemzetközi Énekverseny első díját a több mint 250 jelentkező közül, akik még 2020 tavaszán küldték be felvételeiket a verseny előselejtezőjébe. A rekordszámú jelentkezés a verseny rangját is jelzi: nemcsak a 70.000 eurós összdíjazás, de az a lehetőség is egyre vonzóbb az ifjú énekesek számára, hogy a világ legnagyobb operaénekesei, művésztanárai és impresszáriói előtt mutassák meg tehetségüket, és ezzel üstökösként indulhasson be karrierjük. A IV. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny gáláján a megelőző napokban megismert és megkedvelt fiatal énekesek közül a legtehetségesebbek újra a Zeneakadémia Nagytermének pódiumára lépnek. A Zeneakadémia, ahonnan annyi nagy művész pályafutása indult, ezúttal is jelentős helyszínné válik majd néhány operaénekes karriertörténetében. A felszabadult ünnepléshez tehát a közönség kíváncsi várakozása is társul: hol és hogyan látjuk majd viszont a 2021-es Marton-énekverseny győzteseit?
Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Ajánlatunk


150 éve, 1875. november 14-én indult el az első tanév a Zeneakadémián. A jeles napról megemlékező hangverseny műsorában az intézmény néhány kiváló tanárának műve hangzik el.

Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Ajánló


Szokolay Dongó Balázs az improvizáció népi fúvós nagymestere, emellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Karakteres játéka, egyedi dallamformálása és ötletes szólói rengeteg…

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését.…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!