Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico
Tiszta barokk
Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico
Tiszta barokk
Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. október 31. szombat, 19:30
Tiszta barokk
Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico
Locatelli: D-dúr concerto grosso, op. 1/9
Locatelli: L’arte del violino, op. 3 – 2. (c-moll) hegedűverseny
Locatelli: L’arte del violino, op. 3 – 10. (F-dúr) hegedűverseny
SZÜNET
Locatelli: c-moll concerto grosso, op. 1/11
Locatelli: L’arte del violino, op. 3 – 11. (A-dúr) hegedűverseny
Locatelli: Esz-dúr concerto grosso, op. 7/6 („Il Pianto d’Arianna”)
Isabelle Faust (hegedű)
Il Giardino Armonico
Vezényel: Giovanni Antonini
Minden idők leghíresebb hegedűművészeként a legtöbb zeneértő alighanem Paganinit nevezné meg. Jóval kevesebben tudják, hogy kik voltak azok a mesterek, akik az „ördög hegedűse” számára kikövezték az utat, akik nélkül az ő művészete sem születhetett volna meg. Az elődök között kevésbé ismert, de annál fontosabb szerepe volt Pietro Antonio Locatellinek (1695‒1764), aki op. 3-as L’arte del violino című, tizenkét hegedűversenyből álló sorozatában a virtuozitást új szintre emelte: elképesztő magasságok, kettősfogások, üveghangok tarkítják ezeket a műveket. Ráadásul a szólóhegedűs számára Locatelli minden mű első és utolsó tételében – mintegy kadenciaként – egy-egy capricciót is komponált, (melyek hatása egyértelműen tetten érhető Paganini jól ismert 24 Caprice-ában). E nagyhatású sorozat három darabjával, valamint a szerző három concerto grossójával az évtizedek óta töretlenül népszerű Il Giardino Armonico és a sokoldalú hegedűművész, Isabelle Faust tolmácsolásában ismerkedhetünk meg ezen az estén.
A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!