Program


Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico

Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico

Tiszta barokk
Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. október 31. szombat, 19:30

Tiszta barokk
Isabelle Faust és az Il Giardino Armonico

Locatelli: D-dúr concerto grosso, op. 1/9
Locatelli: L’arte del violino, op. 3 – 2. (c-moll) hegedűverseny
Locatelli: L’arte del violino, op. 3 – 10. (F-dúr) hegedűverseny
SZÜNET
Locatelli: c-moll concerto grosso, op. 1/11
Locatelli: L’arte del violino, op. 3 – 11. (A-dúr) hegedűverseny
Locatelli: Esz-dúr concerto grosso, op. 7/6 („Il Pianto d’Arianna”)

Isabelle Faust (hegedű)
Il Giardino Armonico
Vezényel: Giovanni Antonini

Minden idők leghíresebb hegedűművészeként a legtöbb zeneértő alighanem Paganinit nevezné meg. Jóval kevesebben tudják, hogy kik voltak azok a mesterek, akik az „ördög hegedűse” számára kikövezték az utat, akik nélkül az ő művészete sem születhetett volna meg. Az elődök között kevésbé ismert, de annál fontosabb szerepe volt Pietro Antonio Locatellinek (1695‒1764), aki op. 3-as L’arte del violino című, tizenkét hegedűversenyből álló sorozatában a virtuozitást új szintre emelte: elképesztő magasságok, kettősfogások, üveghangok tarkítják ezeket a műveket. Ráadásul a szólóhegedűs számára Locatelli minden mű első és utolsó tételében – mintegy kadenciaként – egy-egy capricciót is komponált, (melyek hatása egyértelműen tetten érhető Paganini jól ismert 24 Caprice-ában). E nagyhatású sorozat három darabjával, valamint a szerző három concerto grossójával az évtizedek óta töretlenül népszerű Il Giardino Armonico és a sokoldalú hegedűművész, Isabelle Faust tolmácsolásában ismerkedhetünk meg ezen az estén.

Ajánlatunk


A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.

Ajánló


Az 50 éves Kodály Intézet, az 50 éves Hírös Agóra, valamint a Nemzetközi Kodály Társaság jubileumi koncertje

A program kb. 50 perces programon bemutatjuk a Zeneakadémia épületének különleges díszítéseit, rejtett kincseit, megismerkedhetnek a legendás a Nagyterem történetével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!