Giovanni Guzzo, Perényi Miklós és Szokolay Balázs kamaraestje
Kamarazene Nagyteremre
Giovanni Guzzo, Perényi Miklós és Szokolay Balázs kamaraestje
több
Kamarazene Nagyteremre
Giovanni Guzzo, Perényi Miklós és Szokolay Balázs kamaraestje
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. október 5. péntek, 19:30
Chopin: g-moll zongoratrió, op. 8
Debussy: Nocturne és Scherzo csellóra és zongorára
Debussy: d-moll cselló-zongora szonáta
Debussy: 1. (G-dúr) zongoratrió
Chopin: g-moll cselló–zongora szonáta, op. 65
Giovanni Guzzo (hegedű); Perényi Miklós (cselló); Szokolay Balázs (zongora)
A romantika és a kora modernitás egy-egy kiemelkedő szerzőjének kompozíciói kerülnek egymás mellé ezen az estén, izgalmas módon egészítve ki egymást. Fryderyk Chopin Varsóban született, de életének nagy részét Franciaországban élte le – munkássága legalább annyira képviseli a párizsi szalonmuzsika világát, mint a lengyel nemzeti színeket. Claude Debussy tőrőlmetszetten francia muzsikájában éppen fordított a helyzet: egzotikus színként gyakran tűnnek fel benne más országok, tájak jellegzetes zenei motívumai. Míg a francia mester járatos a kamarazene világában, életművének mennyiségileg és minőségileg is fontos részét képezik a kamarazenei kompozíciók, addig Chopin szinte kizárólag zongorára komponált – számára a kamarazene csupán kirándulás, kamaraművei ritkaságnak számítanak a koncertpódiumon. Giovanni Guzzo, Perényi Miklós és Szokolay Balázs ezúttal ezeket a ritkaságnak tekinthető Chopin-műveket szólaltatja meg, Debussy csaknem összes csellót is alkalmazó kamaraművével egyetemben.
A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.
A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
A kétrészes koncerten a Népzene Tanszékhez kötődő fiatalok – egykori és jelenlegi hallgatók – mutatkoznak be. Bár a két zenekar…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!