program


Trio Barragán-Soltani-Floristán

Trio Barragán-Soltani-Floristán

2020. február 14-én a Trio Barragán-Soltani-Floristán lép színpadra, műsorukon Jörg Widmann, Beethoven és Brahms hegedűre, csellóra és klarinétra komponált triói szólalnak meg.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 14. Februar 2020 19:00



Tájékoztatjuk kedves közönségünket, hogy a Kamarazene karnyújtásnyira 2020 tavasz című bérletünk első koncertjének (Gabriele Carcano, Stephen Waarts és Marie-Elisabeth Hecker) műsora és közreműködői Marie-Elisabeth Hecker várandóssága miatt megváltoztak. Az eredeti időpontban, 2020. február 14-én a Trio Barragán-Soltani-Floristán lép színpadra, műsorukon Jörg Widmann, Beethoven és Brahms hegedűre, csellóra és klarinétra komponált triói szólalnak meg.

 

Stephen Waarts (hegedű), Marie-Elisabeth Hecker (cselló), Gabriele Carcano (zongora)

Haydn: 42. (Esz-dúr) zongoratrió, Hob. XV:30
Brahms: 3. (c-moll) zongoratrió, op. 101
Schumann: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 63

A zongoratrió műfajának rövid történetét meséli el három fiatal művész, aki számos versenygyőzelem és rangos koncertterem meghódítása után sikerrel bontogatja szárnyait a nemzetközi porondon. A holland-amerikai Stephen Waarts 2013-tól sorozatban nyerte el a legrangosabb hegedűversenyek – a montreali, a Menuhin és a Queen Elisabeth – díjait, azóta pedig szólistaként és kamarazenészként járja a világot. ▪ A 2005-ös Rosztropovics Csellóverseny első díját a német Marie-Elisabeth Hecker 18 évesen nyerte el, s azóta már Barenboimmal is dolgozott együtt. ▪ A kritikusok által a hangok szobrászaként jellemzett Gabriele Carcano sikerrel debütált többek között a zürichi Tonhalléban, a párizsi Pleyel Teremben és a Marinszkij Színházban is. A három kiváló szólista és kamaramuzsikus ráadásul nem először áll együtt színpadra, így igazán mély összhangra számíthatunk tőlük, miközben felvillantják az egyik legintimebb klasszikus zenei műfaj történetének három fontos epizódját.

Aktuelt


A Zeneakadémia hallgatóiból alakult trió minden ízében romantikus repertoárt tűzött műsorára. A koncert első felében két olyan alkotást hallhat a közönség, amelyet szerzőjük harmincesztendős korában írt. Schubert halála előtt egy évvel komponálta az Esz-dúr notturnót, mely feltehetően eredetileg a B-dúr zongoratrió lassú tétele volt, de abban a szerző a kiadó kérésére a ma ismert lassú tételre cserélte.

Johann Sebastian Bach három billentyűs hangszeren játszott és komponált: klavikordon, csembalón és orgonán. Ezen hangszerek között az átjárás a maga korában teljesen természetes volt, Bach is számos billentyűs művéhez a neutrális „Clavier” hangszermegjelölést használta.

Lehet így is – az előadói szabadság határai Brahms négyzetrácsos papíron? A Zeneakadémia saját szervezésű programja Zeneismereti kalandozás Fülei Balázzsal

PÅ PLAKATEN


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a…

A Zeneakadémia Alma Mater Kórusának hangversenye a Salzburgi Dóm zenei életét idézi meg. Czifra János, aki harmincöt évig volt az…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.