
Frankl Péter, Perényi Miklós és Ittzés Gergely
Kamarazene Nagyteremre
Frankl Péter, Perényi Miklós és Ittzés Gergely
több
Kamarazene Nagyteremre
Frankl Péter, Perényi Miklós és Ittzés Gergely
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. március 6. szerda, 19:30
Haydn: G-dúr zongoratrió, Hob. XV:15
Brahms: 1. (e-moll) cselló-zongora szonáta, op. 38
Schubert: Bevezetés és variációk az Elszáradt virágok című dal témájára, D. 802
Haydn: D-dúr zongoratrió, Hob. XV:24
Frankl Péter (zongora), Perényi Miklós (cselló), Ittzés Gergely (fuvola)
Frankl Péter és Perényi Miklós együtt a koncertdobogón – olyan kivételes esemény ez, amely a világ bármely hangversenytermében piros betűs ünnepnek számítana. Így lesz ez most a Zeneakadémián is, méghozzá annál inkább, hiszen mindkét nagy muzsikus e falak között nevelődött, és innen indulva hódította meg a nagyvilágot. A két idős mester ezúttal a fuvolista Ittzés Gergelyt is maga mellé fogadja majd, hogy Haydn zongoratrióiban közösen érzékeltessék velünk – egy korai és egy érett kori trió megszólaltatásával – a zeneszerzői fejlődés ívét. A program nyitószáma a cselló és a zongora változékony, ámde örök partnerségét élményszerűvé tévő Brahms-kompozíció, az 1. (e-moll) cselló-zongora szonáta lesz, míg a két Haydn-trió között újra szerephez, méghozzá egyenesen főszerephez jut majd Ittzés Gergely: A szép molnárlány-ciklus 18. – megindítóan szomorú – dalára szerzett variációk sorozatának előadásával.
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns Az állatok farsangja című darabjának elengedhetetlen tulajdonsága ugyanis, hogy az egészen elképesztő hangszerelési trükköknek hála különböző hangszer-összeállításokon keresztül képes megeleveníteni állatokat a halaktól az elefántig.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy benyomást, karaktert, érzést, helyszínt, állatot kívánnak megfesteni a hangok segítségével. Zenei miniatúrák már a barokk korszakban is készültek, az úgynevezett karakterdarabok pedig a 19. században jöttek újra divatba.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!