
Frankl Péter, Perényi Miklós és Ittzés Gergely
Kamarazene Nagyteremre
Frankl Péter, Perényi Miklós és Ittzés Gergely
több
Kamarazene Nagyteremre
Frankl Péter, Perényi Miklós és Ittzés Gergely
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. március 6. szerda, 19:30
Haydn: G-dúr zongoratrió, Hob. XV:15
Brahms: 1. (e-moll) cselló-zongora szonáta, op. 38
Schubert: Bevezetés és variációk az Elszáradt virágok című dal témájára, D. 802
Haydn: D-dúr zongoratrió, Hob. XV:24
Frankl Péter (zongora), Perényi Miklós (cselló), Ittzés Gergely (fuvola)
Frankl Péter és Perényi Miklós együtt a koncertdobogón – olyan kivételes esemény ez, amely a világ bármely hangversenytermében piros betűs ünnepnek számítana. Így lesz ez most a Zeneakadémián is, méghozzá annál inkább, hiszen mindkét nagy muzsikus e falak között nevelődött, és innen indulva hódította meg a nagyvilágot. A két idős mester ezúttal a fuvolista Ittzés Gergelyt is maga mellé fogadja majd, hogy Haydn zongoratrióiban közösen érzékeltessék velünk – egy korai és egy érett kori trió megszólaltatásával – a zeneszerzői fejlődés ívét. A program nyitószáma a cselló és a zongora változékony, ámde örök partnerségét élményszerűvé tévő Brahms-kompozíció, az 1. (e-moll) cselló-zongora szonáta lesz, míg a két Haydn-trió között újra szerephez, méghozzá egyenesen főszerephez jut majd Ittzés Gergely: A szép molnárlány-ciklus 18. – megindítóan szomorú – dalára szerzett variációk sorozatának előadásával.
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével kezdődik. A darab különleges, nehezen megragadható formája és mindenféle programtól független, absztrakt zenei anyaga az utóbbi években új elemzői megvilágításba került, a Liszt-kutatás éppúgy felfedezte magának ezt a hallatlanul izgalmas Liszt-kompozíciót, mint a modern zeneesztétika.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Szokolay Dongó Balázs az improvizáció népi fúvós nagymestere, emellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Karakteres játéka, egyedi dallamformálása és ötletes szólói rengeteg…
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!