
Fenyő László és Marianna Shirinyan
Kamarazene Nagyteremre
Fenyő László és Marianna Shirinyan
Kamarazene Nagyteremre
Fenyő László és Marianna Shirinyan
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. március 14. szerda, 19:30
Napjaink egyik legizgalmasabb, legintenzívebb muzsikusaként emlegeti a közönség és a kritika Fenyő Lászlót, aki a kronbergi Nemzetközi Pablo Casals Gordonkaversenyen aratott győzelme óta hivatalosan is a csellisták világ-elitjéhez tartozik. Ugyancsak a zenei élvonalban foglal helyet kamarapartnere, az örmény származású Marianna Shirinyan, aki 2006-ban müncheni ARD versenyen szerzett öt díjával hívta fel magára a figyelmet, és azóta is állandó vendége a legnagyobb fesztiváloknak és klasszikus zenei színpadoknak. Fenyő és Shirinyan kamaraestjük nyitányaként Beethoven lebilincselő, a legkülönbözőbb hangulatokat felvonultató variációit szólaltatják meg, melyet a szerző Mozart Varázsfuvolájának egyik ismert témájára komponált 31 évesen. „Ragyogó, friss és szenvedélyes” – ezeket a szavakat írta naplójába Clara Wieck az Adagio és allegróról, melyet maga Schumann is az egyik legélvezetesebb darabjának tartott. Fenyő kifinomult technikájához és árnyalt kifejezőkészségéhez tökéletesen passzol Debussy kései szonátája, melyben a csellójáték legkülönbözőbb fortélyait mutathatja be. A hangverseny érzelmi csúcspontjaként Fenyő és Shirinyan Rahmanyinov megrázó ifjúkori cselló-zongora szonátáját adják elő.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Bruno de Sá, a lenyűgöző brazil férfi szoprán és a nuovo barocco együttes közös koncertje egy olyan zenei utazásra hívja a hallgatót, amely visszarepít a barokk opera világába, miközben a jelenkor frissességét és innovációját is magában hordozza.
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
Akik jól ismerik a legendás opera- és dalénekes, Thomas Quasthoff előadóművészi arcélét, nem lepődnek meg azon, hogy – legyen szó népdalról, operaáriáról, vagy popról, jazzről, soulról – milyen magától értődő természetességgel találja meg a különböző stílusokhoz illő, autentikus hangvételt.
Cziffra György szólóestje (1956)
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!