Program


Fenyő László és a Borodin Quartet - Négyszer négyes plusz egy 2022

Fenyő László és a Borodin Quartet - Négyszer négyes plusz egy 2022

Fenyő László, keresett csellóművész és a Karlsruhei Zeneakadémia professzora visszatérő vendége az idei Négyszer négyes plusz egy sorozatnak: míg februárban a Hungarian Quartet gordonkásaként hallhatjuk, addig márciusban a Borodin Quartet vendégeként lép fel Franz Schubert örökzöld C-dúr vonósötösében.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. október 5. szerda, 19:30

Borogyin: 2. (D-dúr) vonósnégyes
Schubert: c-moll vonósnégyes-tétel, D. 703 („Quartettsatz”)
SZÜNET
Schubert: C-dúr vonósötös, D. 956

Fenyő László (cselló)
Borodin Quartet: Mikhail Feiman, Szergej Lomovszkij (hegedű), Igor Najdin (brácsa), Vlagyimir Balsin (cselló)

Fenyő László, keresett csellóművész és a Karlsruhei Zeneakadémia professzora visszatérő vendége az idei Négyszer négyes plusz egy sorozatnak: míg februárban a Hungarian Quartet gordonkásaként hallhatjuk, addig márciusban a Borodin Quartet vendégeként lép fel Franz Schubert örökzöld C-dúr vonósötösében. A világ vonósnégyes-kultúrájában etalonnak számító, 1945-ben alakult kvartett az orosz vonós hagyomány egyik legavatottabb képviselője. A koncerten az említett kvintett mellett a néhai bécsi szerző c-moll vonósnégyes-tételét, egy tervezett, de soha meg nem valósult kvartettciklus nyitótételét játsszák, a hangverseny első számaként pedig a hetvenöt éves múltra visszatekintő kamarazene-társulat névadójának, Alekszandr Porfirjevics Borogyinnak 2. vonósnégyesét hallgathatjuk meg. Az orosz ötök megbecsült tagja, a civil hivatását tekintve kémikus komponista aján
dékként írta e művet feleségének megismerkedésük 20. évfordulója alkalmából.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

Ajánlatunk


Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!