Program


Fassang László - Orgona a központban

Fassang László - Orgona a központban

Improvizációk

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. május 15. szerda, 19:30

Anonymus: Estampie retrove (Robertsbridge Codex um 1330)
Anonymus (attr. Thomas Preston): Uppon La-Mi-Re
J. S. Bach: C-dúr toccata, adagio és fúga, BWV 564
Mendelssohn: G-dúr prelúdium és fúga, op. 37/2
Dupré: H-dúr prelúdium és fúga, op. 7/1
Antalffy-Zsiross: Játékos faunok – Scherzo Arnold Böcklin nyomán (Hommage à Marcel Dupré)

SZÜNET

Improvizációk a közönség által megadott témákra

Fassang László (orgona)

Az orgona rendkívül sok lehetőséget rejt magában, valamennyit kiaknázni szinte lehetetlen vállalkozás – Fassang László, az orgonazene elkötelezett híve és népszerűsítője hangversenyein mégis erre tesz kísérletet. Az instrumentum – és egyben saját – sokoldalúságát különböző zenei stílusokon keresztül mutatja be, szívesen lépi át a stiláris, műfaji határokat: műsora ezúttal is egy nagy utazásnak ígérkezik a 14. század zenéjétől a reneszánszon, a barokkon és a romantikán át a 20. század első feléig. Fassang a klasszikus orgonairodalom megszólaltatása mellett fontosnak tartja az improvizáció hagyományának ápolását is. A hangverseny második felében ezért a közönség által megadott zenei témákra fog rögtönözni, amelyben a közönség a klasszikus, a jazz és a tradicionális zene szintézisének lehet tanúja.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

 

SOROZAT: Orgona a központban

Ajánlatunk


A magyarországi jazzképzés idén ünnepli elindulásának 60. évfordulóját. Ezzel a koncerttel arra a hatalmas kultúrtörténeti lépésre emlékezünk, amelynek motorja Gonda János Széchenyi-díjas zenepedagógus, zongoraművész és zeneszerző volt. A Zeneakadémia felismert egy korszakos kezdeményezést, így elindulhatott a jazzoktatás az intézményesülés útján: a tanszakból főiskolai, majd egyetemi tanszék lett, 2025-től pedig önálló doktori jazzprogram is indul.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

A Zeneakadémia zenekariművész-képzésében korábban fontos szerepet játszott a fúvószenekari repertoár és az ehhez szükséges speciális játékmód elsajátítsa. Hosszú szünet után, Szentpáli Roland művészeti vezetésével immár két éve ismét működik az intézmény koncertfúvós zenekara, melyet azért is hívtak ismételten életre, hogy napjaink zeneszerzőit új művek komponálására buzdítsák, ezzel is hozzájárulva a modern magyar fúvószenekari repertoár bővítéséhez.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!