Program


Fassang László - Orgona a központban

Fassang László - Orgona a központban

Fassang László neve aligha ismeretlen a budapesti közönség számára. Az orgonaművész kiterjedt hazai és nemzetközi előadói tevékenysége a klasszikus orgonairodalom megszólaltatására összpontosul, de fontos részét képezi másik szenvedélye, az improvizálás is.

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. december 14. kedd, 19:30

Orgona a központban
Fassang László A Zeneakadémia saját szervezésű programja
J. S. Bach – Fassang László: Chaconne a d-moll hegedűpartitából
Szathmáry Zsigmond: B-A-C-H hommage à ...
Liszt: Prelúdium és fúga a B-A-C-H motívumra

SZÜNET

Schumann: Hat darab kánonformában, op. 56
Ligeti: Musica ricercata – részletek
Kurtág György: Játékok – részletek
Brahms – Fassang László: Chaconne a 4. (e-moll) szimfóniából

Fassang László (orgona)

Fassang László neve aligha ismeretlen a budapesti közönség számára. Az orgonaművész kiterjedt hazai és nemzetközi előadói tevékenysége a klasszikus orgonairodalom megszólaltatására összpontosul, de fontos részét képezi másik szenvedélye, az improvizálás is. Zeneakadémiai hangversenyének középpontjában Johann Sebastian Bach zenei öröksége foglal helyet. Az est a legendás d-moll chaconne-nal veszi kezdetét, melyben Bach a felesége elvesztése utáni gyászának adott örökérvényű kifejezést. A komponista nevéből képzett zenei motívum (B-A-C-H) a zenetörténet számos mesterét ihlette meg: Liszt prelúdium és fúgájához Szathmáry Zsigmond modern alkotása szolgál kontrasztként. Schumann kontrapunktikus karakterdarabjait Ligeti György és Kurtág György remek miniatűrjei követik. Az estet megkoronázó mű Brahms negyedik szimfóniájának grandiózus fináléja, mely a chaconne-hoz hasonló variációs technikája révén találó lezárást nyújt a koncertnek.
 
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Támogató:

A koncert a Kormány 1290/ 2020. (VI. 5.) Korm. határozata alapján a kulturális intézmények által képviselt terület koronavírus világjárvány okozta gazdasági nehézségeinek enyhítése érdekében született támogatással valósul meg.

Ajánlatunk


Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Ajánló


Lakatos Ágnes és Oláh Kálmán ének-zongora duó formációja jól ismert a magyar zenei életben, repertoárjuk főként amerikai jazz-sztenderdekből áll, a…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!