
DMITRY SINKOVSKY & LA VOCE STRUMENTALE
PURE BAROQUE
DMITRY SINKOVSKY & LA VOCE STRUMENTALE
more
PURE BAROQUE
DMITRY SINKOVSKY & LA VOCE STRUMENTALE
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, October 06 2018 7:30PM
Telemann: Musique de table, Part 2 – Concerto for Three Violins in F major, TWV 53:F1
Locatelli: Concerto Grosso in E-flat major, Op. 7/6 (ʻIl Pianto d'Ariannaʼ)
J. S. Bach: Violin Concerto in A minor, BWV 1041
intermission
Vivaldi: The Four Seasons – Winter, RV 297
Vivaldi: Concerto for Viola D'amore and Lute in D minor, RV 540
Vivaldi: Nisi Dominus, RV 608
Dmitry Sinkovsky (violin, countertenor)
Featuring: Maria Krestinskaya (viola d'amore), Luca Pianca (lute), Elena Davydova, Svetlana Ramazanova (violin)
La Voce Strumentale (artistic director: Dmitry Sinkovsky)
There are countless contemporary reports of Italian star violinists active in the first half of the 18th century, illustrating what an astonishing impact this new kind of instrumental virtuosity had on audiences of the day. Dmitry Sinkovsky, one of the most exciting Russian violinists of the early 21st century, not only plays Baroque masterworks in a manner and on an instrument faithful to the 18th century, but his stage presence is likely just as spellbinding as that of his Italian forerunners living in the 1700s. And the parallels do not end there: Sinkovsky not only plays the violin but he actively pursues other branches of music – he has already revealed his fine singing capabilities at a Budapest concert – on top of which he teaches, as did Antonio Vivaldi, whose works we hear at this recital. La Voce Strumentale comprises his fellow teachers and students from Moscow.
„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a zongoraművész első önálló zeneakadémiai estjéről. Ránki „szokatlanul és csodálatra méltóan perfekt zongorista. Rendkívüli biztonsággal birtokolja és közvetíti a zenei anyagot
Anton Diabelli a klasszikus stílus egyik szellemes, sziporkázó képviselője. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a nála tíz évvel idősebb Beethoven is monumentális variációsorozatot írt egyik témájára. Azt azonban kevesen tudják, hogy Diabelli nemcsak komponista és zongorista, hanem kitűnő gitáros is volt. A Triovirate gitártrió az ő, eredetileg is három gitárra komponált művét választotta koncertje nyitódarabjául. Ezt követi Darius Milhaud huszadik századi francia zeneszerző eredetileg két zongorára írt kompozíciója.
„…Thomán István, Bartók[nak] és Dohnányinak egykori mestere Beethoven-estélyt rendezett a Zeneakadémiában.
A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy…
Magyar inspirációktól az operák csúcsáig – nemzetközi fuvola-est
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.