
Dmitrij Szinkovszkij és a La Voce Strumentale
Tiszta barokk
Dmitrij Szinkovszkij és a La Voce Strumentale
több
Tiszta barokk
Dmitrij Szinkovszkij és a La Voce Strumentale
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. október 6. szombat, 19:30
Vivaldi: Négy évszak – hegedűversenyek, op. 8/1–4.
Vivaldi: Lantverseny
Vivaldi: Cessate omai cessate – kantáta, RV. 684
Dmitrij Szinkovszkij (hegedű) La Voce Strumentale
A 18. század első felében tevékenykedő olasz hegedűscsillagokról számtalan korabeli beszámoló maradt fenn. Ezek kivétel nélkül arról tanúskodnak, hogy az ekkorra kialakult újfajta hangszeres virtuozitás milyen megdöbbentő hatást gyakorolt a közönségre. Korunk, a 21. század elejének egyik legizgalmasabb orosz hegedűművésze, Dmitrij Szinkovszkij nemcsak a 18. századhoz hű hangszeren és módon játssza a barokk remekműveket, hanem színpadi jelenléte vélhetőleg ugyanannyira megbabonázza a közönséget, mint az 1700-as években élt itáliai kollégáié. A párhuzamok sora itt nem ér véget: Szinkovszkij a hegedülés mellett intenzíven foglalkozik a zeneművészet más ágaival – énekművészi képességeiről budapesti hangversenyén is számot ad –, és az esten felcsendülő műveket jegyző Antonio Vivaldihoz hasonlóan pedagógusi tevékenységet is folytat. A hangversenyen közreműködő, La Voce Strumentale nevű együttesét moszkvai tanárkollégáiból és tanítványaiból szervezte meg.
Hangzó festmények? Képtelenség! Hiszen a képeket nézzük, a zenéket hallgatjuk. De nem Muszorgszkijnál, aki festő barátja képeit zenésítette meg. És bármilyen hihetetlen, megfelelő zenei karakterekkel nemcsak a képen látható személy vagy helyszín ültethető át zongorára, de a festmény stílusa, színvilága, mérete is.
A százötven éve született Pablo Casals (katalánul Pau Casals) a 20. század egyik, ha nem a legnagyobb gordonkaművésze volt. Jellegzetes, éneklő hangot eredményező játékmódja forradalmasította a csellójátékot.
Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.
Noha ezúttal billentyűkre írt meséket vizsgálunk, mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag billentyűs hangszerek kerülnek színpadra az évadban. Camille Saint-Saëns…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!