Podujatie


David Titterington - Orgona a központban

David Titterington - Orgona a központban

David Titteringtont, napjaink egyik legelismertebb brit orgonaművészét aligha kell bemutatni a hazai közönségnek. A londoni Királyi Zeneakadémia tanszékvezető professzora impozáns és bámulatosan színes repertoárt épített fel sikerekben gazdag pályáján, számos kortárs zeneszerzőhöz szoros, személyes munkakapcsolat is fűzi.  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: streda, 17. november 2021, 19:30

Orgona a központban
David Titterington A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Elgar: G-dúr orgonaszonáta, op. 28 – 1.Allegro maestoso
Byrd: My Ladye Nevells Booke – A Fancie II
Mendelssohn: Paulus, op. 36 – Nyitány (W. T.Best átirata)
Leighton: Paean
H. Andriessen: Sonata da chiesa (Téma,variációk és finale)

SZÜNET

Boëly: Tizenkét orgonadarab, op. 18 – 6. B-dúrfantázia és fúga
Bridge: E-dúr adagio, H. 63
Judith Weir: Ettrick Banks
Willan: Bevezetés, passacaglia és fúga, op.149

David Titterington (orgona)

David Titteringtont, napjaink egyik legelismertebb brit orgonaművészét aligha kell bemutatni a hazai közönségnek. A londoni Királyi Zeneakadémia tanszékvezető professzora impozáns és bámulatosan színes repertoárt épített fel sikerekben gazdag pályáján, számos kortárs zeneszerzőhöz szoros, személyes munkakapcsolat is fűzi. Mostani hangversenyének műsorszámait ebből a gyönyörködtetően változatos előadói életműből válogatta össze, hazájának zenéjére fókuszálva, kevésbé ismert 20. századi alkotók orgonás munkásságára is ráirányítva figyelmünket. Elhangzik például Kenneth Leighton és Frank Bridge egy-egy műve, Judith Weir pedig az első nő a szigetország történetében, aki a Master of the Queen’s Music, vagyis a királyi udvar zeneigazgatója cím birtokosa. Ezt a cseppet sem ködös, cseppet sem szürke albioni tájképet csak tovább színesíti a holland Hendrik Andriessen, a 19. századi francia Boëly, valamint az angol-kanadai Healey Willan egy-egy izgalmas kompozíciója.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Naša ponuka


„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Az angol zene a 17. században a politikai és társadalmi viszonyokhoz hasonló volumenű változáson ment keresztül. Az utolsó évtizedekre érett be a helyi hagyományok, illetve az országba bejutott francia és olasz zene fúziója, amely egy sajátos, sokszínű és gazdag angol barokk stílus létrejöttét eredményezte. Ennek a zenei áramlatnak a legfőbb képviselői John Blow, illetve a tragikusan rövid életű tanítványa, Henry Purcell voltak.

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.