Program


Chanticleer

Chanticleer

Chanticleer Énekegyüttes
Then and There – Here and Now
 több

Zeneakadémia saját produkció. Zeneakadémia jegyutalvány és Szabadfelhasználású jegy felhasználható.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. január 27. vasárnap, 19:30

Lassus: Surrexit pastor bonus
Palestrina: Gaude gloriosa
Gibbons: O Clap Your Hands
Byrd: Ave Verum Corpus
Stucky: Whispers
Allen Shearer: Nude Descending a Staircase
Morley: Now is the Month of Maying (Evan Price átirata)
Mason Bates: Sirens – 3. Stelle, vostra mercè l’eccelse sfere
Arcadelt: Il bianco e dolce cigno
William Hawley: Io son la Primavera
R. Strauss: Drei Männerchöre – 1. Vor den Türen, 2. Traumlicht, 3. Fröhlich im Maien
Salazar: Salve Reina de los cielos
Szünet
Steven Sametz: I Have Had Singing
Gershwin: Summertime (Kirby Shaw átirata)
Michael McGlynn: Dúlamán
Jackson Hill: In Winter’s Keeping
Járbă, máré járbă - tradicionális roma ének (Stacy Garrop átirata)
Ellington: Creole Love Call (Harry Frommermann átirata)
Secunda: Bei mir bist du schön (Brian Hinman átirata)
I Want to Die Easy - spirituálé (Alice Parker és Robert Shaw átirata)
J. W. Alexander és J. Whitaker: Straight Street (Joseph Jennings és Jeremy Johnson átirata)

Chanticleer Énekegyüttes: Cortez Mitchell, Gerrod Pagenkopf, Kory Reid, Alan Reinhardt, Logan Shields, Adam Ward (kontratenor), Brian Hinman, Matthew Mazzola, Andrew Van Allsburg (tenor), Andy Berry, Zachary Burgess, Matthew Knickman (bariton és basszus)
Zenei vezető: William Fred Scott

A varázslatos és egyedi hangzású amerikai énekegyüttes fennállásának negyvenedik évfordulóját ünnepli, ebből az alkalomból készített válogatást széles repertoárjának legszebb és legkedveltebb darabjaiból. Az igényesen összeállított, bámulatosan sokszínű műsorban reneszánsz és barokk művek mellett spirituálék, illetve 20. századi amerikai szerzők kompozíciói és átdolgozásai szólalnak meg, köztük az együttes felkérésére született darabok közül is jó néhány. Az a cappella kórusmuzsika koronázatlan királyai már számos alkalommal megörvendeztettek minket a Zeneakadémián hasonlíthatatlan produkcióikkal – most újra itt az alkalom, hogy rácsodálkozzunk, mi mindenre képes az emberi hang.

Ajánlatunk


A barokk kor csembalóra komponáló szerzői közül az egyik legkiválóbb és legkreatívabb Domenico Scarlatti volt, darabjait a mai kor embere is „szívesen fogyasztja” – állapította meg Debussy az 1900-es évek legelején. Dicséretében természetesen kritikát kell gyanítanunk, a századvég nehéz levegőjű, sűrű zenéjének elutasítását. Az ő ideálja a rokokó könnyedségének és szellemességének, finom érzékiségének újrateremtése volt, egy olyan zenei világ kialakítása, melyet olyannyira csodált például a kora 18. századi festő, Antoine Watteau vásznain.

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

Ajánló


A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának Liszt születésnapi estje Liszt Ferenc egyik legtitokzatosabb művével, Orfeusz, a mitikus dalnok alakjának szentelt szimfonikus költeményével…

A szezon talán legtitokzatosabb című matinéja igazi mesekönyv, egy anekdotagyűjtemény. A zeneszerzők ugyanis olykor a terjedelmes történetek helyett csupán egy-egy…

„A legnagyobb nevű külföldi zongorista sem kelt nagyobb érdeklődést, mint Ránki Dezső” – írta 1970-ben a zenekritikus Pernye András a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!